سلامت نیوز : رئیس کل سازمان نظام پرستاری با حمایت از وزارت حسن  قاضی زاده هاشمی او را فردی روستازاده، آشنا با درد محرومان و فراجناحی معرفی کرد و از ارسال نامه ای مبنی بر حمایت علنی جامعه پرستاری از وزیر پیشنهادی بهداشت دولت یازدهم به نمایندگان مجلس خبر داد.

محمد میرزابیگی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ، با اشاره به جلسه مشترک جمعی از اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری، تعدادی از مدیران پرستاری و منتخبانی از جامعه پرستاری با حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت پیشنهادی دولت یازدهم افزود: با توجه به اینکه بیشترین حوزه ارتباطی جامعه پرستاری با نظام سلامت است، این جلسه در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر  کمک تمام گروه های حقیقی و حقوقی به دولت یازدهم با وزیر پیشنهادی بهداشت، برگزار شد.

وی ادامه داد: مسائل مختلفی پیرامون 8 سوالی که پیش از این از سوی سازمان نظام پرستاری برای نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شده بود نظیر نگاه تیمی به نظام سلامت، جلوگیری از یکسو نگری در وزارت بهداشت، مدیریت نظام سلامت و عادلانه کردن پرداخت ها در نظام  سلامت در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

رئیس کل سازمان نظام  پرستاری با تأکید بر اینکه سلامت حق اساسی مردم است گفت: در این جلسه همچنین بر راهکارهای مورد نظر آقای قاضی زاده هاشمی برای کاهش سهم پرداختی مردم در نظام سلامت به حدود 30 درصد بر طبق اهداف قانون تأکید شد و او نیز نکات مثبتی را در این راستا مطرح کرد.

وی افزود: آقای هاشمی مطرح کرد که بنده هنوز وزیر نیستم ولی اگر وزیر شوم خود را متعهد می دانم که همان طور که شما پرستاران مطرح  کردید با محوریت مردم ، نظام سلامت و تیم سلامت اعم از پزشک و پرستار، پیراپزشک و ... آنچه لازم است را انجام دهم و قطعاً نیز از مشورت سازمان نظام پرستاری استفاده خواهم کرد.

میرزابیگی ادامه داد: وزیر بهداشت پیشنهادی همچنین همانند سازمان نظام پزشکی از سازمان نظام پرستاری نیز درخواست کرد تا فهرستی از کارهایی که این سازمان نیز می تواند تقبل کند تا باری از دوش نظام سلامت بردارند، ارائه دهد تا به گفته خود، همان رفتاری که با نظام  پزشکی در چارچوب قانون داشته با نظام پرستاری نیز داشته باشد و عدالت در رفتار تیمی از همین ابتدا عملاً کلید بخورد.

وی یکی از نکات بسیار مورد توجه نمایندگان جامعه پرستاری از سوابق آقای هاشمی را روستازاده بودن وی عنوان کرد و گفت: اکثر حاضران در جلسه تصور می کردند که آقای هاشمی فردی متمول زاده باشد اما در گزارشی که از زندگینامه وی ارائه شد متوجه شدیم که او روستازاده است و درد محرومان و مستضعفان را می داند و همواره در مناطق محروم به صورت داوطلبانه و مردمی خدمت رسانی می کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: در این جلسه مشخص شد که وی از بنیانگذاران و پایه گذاران جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بوده و سابقه طولانی دوران جهادی دارد و اولویت وی رسیدگی به مناطق محروم است و در همین راستا نیز بر نقش پرستاران در خدمات رسانی به مناطق محروم بسیار تأکید داشت.

وی ارزیابی اعضای حاضر از سوی سازمان نظام پرستاری و جامعه پرستاری را نسبت به توضیحات وزیر پیشنهادی بهداشت و بررسی سوابق وی مثبت خواند و گفت: بر همین اساس با تصمیم شورای عالی نظام پرستاری بر آن شدیم تا نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس بنویسیم و از آقای هاشمی به عنوان فردی که از طرف جامعه پرستاری نیز مورد حمایت است، پشتیبانی کنیم و حمایت علنی جامعه پرستاری را به نمایندگان مجلس منعکس کنیم.

میرزابیگی تأکید مقام عظمای ولایت مبنی بر کمک تمام افراد حقیقی وحقوقی به دولت یازدهم، سوابق جهادی دکتر هاشمی در دوران دفاع مقدس، خدمات داوطلبانه و مردمی وی در سالهای اخیر به محرومان و رویکرد فراجناحی وی را از جمله دلایل عنوان شده در نامه مذکور برای حمایت از وزیر پیشنهادی بهداشت برشمرد و گفت: یکی از نقاط مثبت آقای هاشمی عدم وابستگی او به گروههای مختلف سیاسی و حزبی است. در سوابق وی نشانی از این وابستگی ها وجود ندارد و امید است که در مدیریت نظام سلامت نیز همین نگاه فرا حزبی و فرا جناحی را داشته باشد.

وی افزود: قول مساعد وی مبنی بر رسیدگی ریشه ای به مسائل کلان نظام سلامت و رفتار عادلانه و تیمی وی با همه دست اندرکاران نظام سلامت  در طول دوره وزارت و به ویژه رفع موانع خدمتی پرستاران همچون اجرای قوانین مصوب شده پرستاری، توسعه و تکمیل جایگاه معاونت پرستاری و رسیدگی به مسائل مربوط به شأن و هویت حقوقی و حرفه ای پرستاران از دیگر دلایل طرح شده در نامه حمایتی سازمان نظام پرستاری به نمایندگان مجلس عنوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha