یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 80062
سلامت نیوز :محققان چینی اعلام کردند خوردن سیر خام دوبار در هفته خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد.مطالعات انجام شده در چین نشان می هد بزرگسالانی که به طور منظم سیر خام را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می کنند، ۴۴ درصد کمتر از دیگران به سرطان ریه مبتلا می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ به گفته محققان سیگار کشیدن مهم ترین دلیل ابتلا به سرطان ریه است و خوردن سیر خام می تواند تا ۳۰ درصد احتمال ابتلا به سرطان را حتی در افراد سیگاری کاهش دهد.

پیش از این مطالعات نشان داده بود سیر می تواند ریه ها را در برابر شرایط مختلف محافظت کند. همچنین می تواند خطر ابتلا به تومور روده را به یک سوم کاهش دهد.

در تحقیقات اخیر که در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها دراستان جیانگ سو در چین انجام شد، عادات غذایی و شیوه زندگی (میزان مصرف سیر خام و سیگاری بودن) ۱۴۲۴ بیمار مبتلا به سرطان ریه بررسی شد. شیوه زندگی این بیماران با ۴۵۰۰ انسان سالم مقایسه شد.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد کسانی که حداقل دو بار در هفته سیر خام می خورند، حتی اگر سیگار بکشند، کمتر از دیگران به سرطان ریه مبتلا می شوند.

محققان در مورد تاثیر سیر پخته هنوز تردید دارند. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که عامل اصلی این تاثیروجود ماده ای شیمیایی به نام آلیسین در سیر است که با خرد شدن حبه سیر آزاد می شود.

آنها معتقدند سیر با تعدیل التهاب های بدن به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و صدمات ناشی از رادیکال های آزاد به سلول های بدن را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha