دمای هوای تهران امروز برابر 31 درجه سانتیگراد است که پیش‌بینی می‌شود دمای هوای در این کلان‌شهر تا پایان هفته با 36 درجه سانتیگراد برسد.

ادامه بارندگی‌ها و خنکی هوا در نقاط مختلف کشور
سلامت نیوز : کارشناس هواشناسی با بیان اینکه خنکی هوا در کل کشور تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت، گفت: بارندگی در نیمه شمالی کشور که تهران را نیز در بر می‌گیرد و همچنین در نیمه جنوبی کشور، به ترتیب تا امشب و اواسط هفته جاری ادامه می‌یابد.

محمد اصغری در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه هوای خنک در استان‌های کشور تا نیمه هفته جاری پایدار خواهد بود، اظهار کرد: از سه شنبه این هفته دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

کارشناس ارشد هواشناسی، یادآور شد: البته این امر به این معنی نیست که گرمای هفته‌های گذشته بازهم در استان‌های کشور از جمله تهران تجربه شود.

وی اضافه کرد: دمای هوای تهران امروز برابر 31 درجه سانتیگراد است که پیش‌بینی می‌شود دمای هوای در این کلان‌شهر تا پایان هفته با 36 درجه سانتیگراد برسد.

اصغری درباره تداوم بارندگی‌ها در نقاط مختلف کشور، گفت: بارندگی‌ها در نیمه شمالی کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز و تهران تا امشب ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بارندگی در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان و شمال خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار باشد بطوری که با آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلاب همراه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی همچنین گفت: در نیمه جنوبی کشور نیز بارش‌ها تا اواسط هفته جاری ادامه خواهد داشت که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، خراسان جنوبی، یزد، بخش‌های جنوبی استان اصفهان را شامل می‌شود.

اصغری تصریح کرد: در این میان نیز پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، شرق فارس، برخی نقاط در استان خراسان جنوبی از شدت بیشتری برخوردار باشد بطوری که با آب گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلاب همراه خواهد بود.

به گفته وی، تا روز سه‌شنبه بارندگی در استان‌های کرمان، شرق هرمزگان، شرق فارس و جنوب سیستان و بلوچستان از پایداری بیشتری برخوردار خواهد بود.وی درباره بارندگی در تهران، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سطح شهر تهران نیز شاهد بارش باران باشیم که البته ناپایداری‌ها غالباً به شرق این کلان‌شهر کشیده می‌شود.

این کارشناس هواشناسی درباره دمای هوا، گفت: طی دو روز آینده شاهد تداوم خنکی در کل کشور خواهیم بود اما از روی سه‌شنبه تا پایان هفته دمای هوا روند افزایشی خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha