سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودان بی سرپرست گفت: رسیدگی به این لایحه در دولت یازدهم انجام می شود.

محمداسماعیل سعیدی در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: تصویب لایحه حمایت از کودکان در مراحل پایانی قرار دارد و در صورت تصویب این لایحه اقدامات موثری صورت می گیرد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری از رفع ایراد این لایحه گفت: قوه قضاییه با کمک سازمان بهزیستی، لایحه حمایت از کودکان را در ابتدای سال 90 تصویب کرد که در همان سال نیز این لایحه در دولت تصویب و به مجلس رفت اما در ابتدا شورای نگهبان حدود 14 ایراد از لایحه گرفت.
 
لایحه حمایت از کودکان، مشکلات کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را حل می‌کند
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ایرادهای لایحه حمایت از کودکان برطرف شده و تنها یک مورد ایراد باقی مانده که امیدواریم آن هم هرچه سریعتر و در دولت جدید برطرف شود، چرا که با تصویب نهایی این لایحه مشکلات کودکان بی ‌سرپرست و بدسرپرست مرتفع می شود.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصویب این لایحه مشکلی برای واگذاری کودکان بی ‌سرپرست و بدسرپرست وجود نخواهد داشت، افزود:سازمان بهزیستی هم اکنون در حال رایزنی با شورای نگهبان برای برطرف کردن این یک ایراد است.
 
سعیدی با اشاره به اینکه ایراد شورای نگهبان در مورد ثبت نام والدین اصلی کودک در شناسنامه آن بود، تصریح کرد: هدف ما از این کار تسهیل در خروج فرزندان از مراکز بهزیستی است، اما اگر قرار باشد اسم والدین اصلی در شناسنامه کودک درج شود در این صورت مردم رغبت کمتری برای پذیرش آنها پیدا می کنند.
 
تصویب نهایی و اجرایی شدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست زمینه فرزندخواندگی تعداد بیشتری از کودکان تحت پوشش بهزیستی را فراهم می کند و همچنین کودکان بد سرپرست نیز از این پس می توانند به خانواده های واجد شرایط واگذار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha