یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 80077
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وضعیت کلی حوزه سلامت در شرایط فعلی را مهمترین اولویت دولت یازدهم اعلام کرد و گفت: ساماندهی حوزه سلامت به ویژه بازار آشفته دارو باید مهم ترین دغدغه وزیر بهداشت باشد.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با پانا، با بیان اینکه مشکلات متعددی در حوزه سلامت وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه مردم با این مشکلات روبرو هستند و این وظیفه مسئولان است که از استرس های بیماران بکاهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلاتی که در حوزه سلامت کشور وجود دارد یک شبه مرتفع نمی شود اما امیدواریم که اقدامات خوبی در این حوزه در دولت یازدهم شکل بگیرد، البته کمبود منابع نیز در این حوزه وجود دارد که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود.
 
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به یکی دیگر از اولویت های وزیر بهداشت دولت یازدهم خاطرنشان کرد: اجرای صحیح برنامه پزشک خانواده در سطح کشور می بایست از سوی وزیر پیشنهادی بهداشت انجام شود، متاسفانه اقدام شتابزده و عجولانه مسئولان وزارت بهداشت بر اجرای زودهنگام این طرح آن را با مشکلاتی روبر کرد. در مجموع می توان گفت که طرح پزشک خانواده برنامه خوبی است که باید با مدیریت صحیح انجام شود.
 
قربانی همچنین با اشاره به بحران اعتبار در دانشگاه های علوم پزشکی نیز گفت: نگرانی ما در حوزه سلامت نباید برای تامین اعتبار باشد بلکه باید به دغدغه بیماران و مشکلات آن ها رسیدگی شود، اما متاسفانه هم اکنون تمرکز ما به کمبود اعتبارات و بودجه در بخش سلامت است لذا موضوع کمبود اعتبار نیز در دانشگاه های علوم پزشکی باید مورد توجه جدی در دولت جدید قرار گیرد.
 
وی در پایان کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه های سلامت را از وزیر پیشنهادی بهداشت خواستار شد و گفت: هم اکنون سهم مردم در پرداخت هزینه ‌های سلامت بیش از 50 درصد است که این موضوع باید خیلی کمتر از این باشد. بنابراین سهم مردم از هزینه های سلامت نیز یکی دیگر از مواردی است که نیاز به اتخاذ تدبیر ویژه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha