سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه معتقد است اگر یارانه "شیر" محدود شود، دولت بناچار باید بعدها بابت سلامت جامعه چندین برابر هزینه کند.

مسعود نصیری در گفت‌و‌گو با (ایسنا) ، مصرف شیر را سرمایه‌گذاری برای سلامت آینده افراد عنوان کرد و گفت: امروز لبنیات تا حدودی از سبد غذایی خانواده‌ها حذف شده است و اکثر خانوارها اولویت خود را برای تهیه نان و مواد غذایی دیگر قرار داده‌اند و به این ترتیب تنها گاهی به لبنیات، گوشت و میوه گریز می‌زنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت شیر و سایر محصولات لبنی، ادامه داد: زمانی بیم آن می‌رفت که دولت یارانه شکر و روغن را حذف کند، اما باید دانست عوارض افزایش قیمت شیر و حذف آن از سبد خانواده‌ها از مصرف نکردن روغن و شکر بسیار بیشتر است.

این کارشناس تغذیه اظهارکرد: اگر امروز دولت برای شیر یارانه در نظر نگیرد، مجبور است در آینده هزینه‌های بیشتری را برای درمان و تامین داروی افراد صرف کند.

نصیری آرتروز و پوکی استخوان را از جمله عوارض کاهش مصرف "شیر" در جامعه عنوان کرد و افزود: بیشترین آسیب ناشی از افزایش قیمت شیر متوجه اقشار ضعیف و کم درآمد است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف شیر برای هر گروه سنی لازم است؛ به طوری که در نوجوانان و کودکان رشد را به دنبال دارد و در بزرگسالان از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند. همچنین زنان باید از سن 25 تا 45 سال مصرف "شیر" را جدی بگیرند تا در دوران یائسگی با عوارض پوکی استخوان مواجه نشوند.

نصیری همچنین گفت: شیر منبع غنی کلسیم، ویتامین‌های گروه ب و پروتئین است و جذب کلسیم آن نیز بسیار بالاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha