سلامت نیوز : یک متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به تاثیر رطوبت و گرمای محیط در ابتلا به عفونت گوش خارجی، احساس خارش و درد در گوش را مهم‌ترین علایم این عارضه عنوان کرد.

دکتر محسن نراقی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، عفونت‌های مجرای گوش خارجی را یکی از مشکلات شایع در فصل تابستان دانست و گفت: این عارضه بویژه در شناگران و افرادی که به استخرها زیاد رفت و آمد می‌کنند یا افرادی که عادت به دستکاری و تمیز کردن گوش خود دارند، رخ می‌دهد؛ چرا که گوش انسان به طور طبیعی خاصیت محافظت کنندگی از خود را دارد و تمیز کردن بیش از حد، آن را مستعد ابتلا به عفونت می‌کند.

وی با بیان اینکه گرما و رطوبت از جمله علل ابتلا به عفونت گوش خارجی به شمار می‌روند، ادامه داد: محیط‌های دارای هوای گرم و مرطوب یکی از عوامل رشد باکتری و قارچ در مجرای گوش خارجی محسوب می‌شوند. خارش گوش و احساس درد مهم‌ترین علایم عفونت گوش خارجی است که جهت درمان عفونت و رفع ترشحات ناشی از آن، پزشک متخصص از قطره‌های آنتی بیوتیک مناسب گوش بهره می‌گیرد.

نراقی افزود: در مواقعی که ترشحات کاملا فضای گوش را اشغال کرده باشد و اجازه ورود قطره را به داخل آن ندهد، معمولا توسط دستگاه ساکشن، عفونت موجود در گوش خارج می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی، اجتناب از دستکاری، تمیز کردن و همچنین جلوگیری از ورود مواد شوینده همچون شامپو به مجرای گوش را مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به عفونت گوش خارجی عنوان کرد.

وی در پایان گفت: به طور کلی 10 درصد افراد در طول زندگی یک بار به این بیماری مبتلا می‌شوند. باید توجه داشت داشتن زمینه ابتلا به این عارضه در گذشته، امکان عود مجدد عفونت گوش خارجی را در سال‌های بعد فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha