یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 80098

سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان بر ضرورت تدوین سیاست ملی دارویی به منظور پیشبرد اهداف مندرج در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت:‌ امروز از نهادینه‌ترین جایگاه دارویی کشور که آموزش به دانشجویان است تا اقتصاد دارو بویژه در داروخانه‌ها که بنگاه‌های کوچک اقتصاد و درمان هستند باید تغییراتی اتفاق بیفتد.

دکتر محمود فاضل در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: انتظار می‌رود دید مسئولان سلامت‌نگر شود و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت مورد توجه ویژه حکومت و دولت قرار بگیرد.

فاضل با بیان اینکه لازم است مدیران ما فرابخشی به مسائل بنگرند، عنوان کرد: همچنین باید بودجه مستقلی برای دارو در نظر گرفته شود و بیمه‌ها تقویت شوند. بیمه‌ها نیازمند مدیریت قوی هستند تا همه قوانین مصوب این حوزه را بسامان کنند.

وی درباره سیاست‌های ملی دارویی توضیح داد: سیاست ملی دارویی کشور، منبعث از سیاست بهداشت و درمان کشور است و ذیل آن تعریف می‌شود، متاسفانه اکنون مفهوم منسجمی تحت این عنوان نداریم. به گونه‌ای که بسیاری از تصمیمات ما قطعی و با تغییر کادر بهداشتی درمانی اتخاذ و تغییر می‌یابد.

رییس انجمن داروسازان با بیان اینکه سیاست‌های دارویی باید به قدری منظم و دقیق تدوین شده باشد تا بتواند علاوه بر آنکه تلاطم‌های کوچک و متوسط اقتصادی حوزه دارو را هدایت می‌کند، برنامه‌هایی برای تلاطم‌های شدیدی چون تحریم‌ها داشته باشد، گفت: اکنون متاسفانه سال‌هاست که این گونه نیست و عدم وجود نگاه سلامت‌نگر در میان مسئولان سایر بخش‌ها و نهادها یک علت عمده پیشامد مشکلات در حوزه دارو است.

فاضل افزود: بایستی بر مردم سالم حکومت کنیم. مردم سالم هم در راستای تصمیمات ما به وجود می‌آیند و این امر باید اولویت اصلی دولت آینده در حوزه دارو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha