یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 80108
سلامت نیوز:  با معرفی دکتر سید حسن هاشمی توسط دکتر حسن روحانی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی چشم امید میلیونها نفر از مردم شریف و زحمتکش ایران به برنامه ها و اقدامات این وزارتخانه دوخته شده است. چرا که این وزارتخانه و سازمان های زیر مجموعه اش مانند سازمان انتقال خون و انستیتو پاستور با تمام جمعیت کشور در ارتباط هستند. توجه به ابعاد کاری و جایگاه رفیع این وزارتخانه مهم که متولی سلامت کشور است از اهمیت و حساسیت کم نظیری برخوردار است.

به گزارش سلامت نیوز، در هشت سال گذشته به علت تغییرات مدیریتی و اصطکا ک های زیاد بین وزارتخانه و دیگر نهادهای مرتبط مثل وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی  و سازمان تامین اجتماعی و بانک مرکزی و گمرک درخصوص واردات دارو فرصت سوزی های فراوانی اتفاق افتاده است و ضربات زیادی به این وزارتخانه وارد آمده است که جای دارد به صراحت مورد ارزیابی  قرار گیرد تا به هر بهانه ای   تکرار نگردد.

 با توجه به استقرار دولت تدبیر و امید روح تازه ای  در مردم شریف  و نجیب و مظلوم و دردکشیده ایران دمیده شده است مردمی که هنوز  مزه واقعی کرامت والای انسانی را در بیمارستانها ی دولتی  نچشیده اند مردمی که به عیان می بینند اگر به هر ترتیبی گرفتار یک بیماری خاص و صعب العلاج شوند باید تمام زندگی خود را بفروشند و خرج درمان کنند.

به نظر می رسد برای این که این امید تازه کمرنگ نشود اولین اولویت وزیرپیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسیدگی سریع به اوضاع نابسامان و مرارت افزای بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی ونظارت دقیق و بی تعارف بر بیمارستانهای خصوصی و رفع مشکل طاقت سوز کمبود و گرانی وحشتناک دارو به خصوص داروهای خاص و نادر و ساماندهی و باز تعریف طرح بی سرانجام و شتاب زده پزشک خانواده باید باشد.
 
وزیر آینده بهداشت درمان و آموزش پزشکی می بایست  در چیدمان مدیران آینده بخش سلامت کشور مدیرانی را به خدمت بگیرد که به حیطه کار و خدمات و فعالیت های این وزارتخانه احاطه و تسلط کامل داشته باشد چراکه دیگر زمانی برای آزمون و خطا وجود ندارد و وزارت مذکور تاکنون بخاطر مدیران ناکارآمد و سیاسی و کم تجربه آسیب های زیادی دیده است که دود آن در درجه اول به چشم بیماران رفته است.

 انتخاب  مدیران مجرب و کارآمد و با سابقه و امتحان پس داده دارای سوابق شفاف مالی و اقتصادی  که کارنامه قابل قبول مدیریتی و مقبولیت همه جانبه سازمانی داشته باشد به عنوان مدیر عامل سازمانهای تابعه و روسای دانشگاه های علوم پزشکی یک ضرورت انکارناپذیر در حال حاضر می باشد.

ضمنا وزیر آینده بهداشت درمان و آموزش پزشکی  می بایست هم راستا با دولت تدبیر و امید با استفاده بهینه از ارتباطات در خور فراسازمانی و تعاملات مناسب و شایسته با دیگر نهادها و سازمانهای مرتبط کاری به خصوص وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و  با تکیه بر تجربه و تخصص،  این وزارتخانه  را از سنگلاخ سخت مشکلات فراوان پیش رو عبوردهد.
همگامی و همفکری و همراهی دو وزارت بهداشت و رفاه و دو سازمان تامین اجتماعی و نظام پزشکی به خصوص  در شورای عالی سلامت و شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی  و شورای عالی نظام پزشکی نوید بخش آینده ای روشن برای مجموعه بخش سلامت کشور خواهد بود.

چشم امید بیش از 75 میلیون نفر جمعیت  ملت شریف ایران به اقدامات دولت تدبیر و امید درعرصه سلامت کشور  دوخته شده است امروز مهمترین سوال در افکار عمومی  این است که دکتر سید حسن هاشمی  به عنوان ناخدای کشتی سلامت ایران می تواند از طوفان مشکلات پیش  رو به سلامت عبور کند ؟

با توجه به سابقه درخشان و ارزشمند  دکتر سید حسن هاشمی در مسوولیت های ارشد وزارتخانه و تسلط و احاطه کامل  به ابعاد مختلف حوزه سلامت کشور و نیز تجربه سالها تدریس و تربیت صدها متخصص در دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه استاد تمامی و روحیه جهادی و سخت کوشی کم نظیر و تعهد بالای نامبرده در خدمت صادقانه و مجدانه و  مدبرانه به مردم  پاسخ سوال فوق مثبت است.
علیرضا امیر پور مدرس دانشگاه /مدیر کل پیشین روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی/ عضو اسبق شورای عالی ارتباطات وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha