مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، اظهار داشت: هنوز از بودجه مصوب دولت برای بیماران مبتلا به آلزایمر، خبری نداریم.

دکتر معصومه صالحی با اشاره به پیگیری های انجمن برای دریافت این بودجه، به مهر گفت: متاسفانه تا کنون اتفاق خاصی که نیفتاده ولی همچنان امیدواریم که از کمک های مالی دولت برخوردار شویم.

این در حالی است که دکتر حسن امین لو، معاون امور مجلس وزارت بهداشت نیز از قرار گرفتن نام بیماری آلزایمر در ردیف بیماریهای خاص خبر داده و عنوان داشته بود که در بند "ب" تبصره 15، اعتباری برای بیماریهای خاص منظور شده که نام بیماری آلزایمر نیز در آن ردیف قرار دارد.

وی در خصوص سهم بیماری آلزایمر از این ردیف اعتباری، گفته بود که این سهم پس از مبادله موافقت نامه میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت بهداشت مشخص می شود.

در حال حاضر با گذشت 7 ماه از سال 86، هنوز از اعتبار در نظر گرفته شده برای بیماریهای خاص و از جمله آلزایمر اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر، معاون سلامت وزارت بهداشت نیز چندی پیش عنوان داشته بود که هنوز پولی دریافت نکرده ایم اما در صورت دریافت هم، قرار نیست این بودجه در اختیار انجمن آلزایمر قرار گیرد.

دکتر سید موید علویان، در توضیح اینکه چرا چنین بودجه ای در اختیار انجمن های مربوطه قرار نمی گیرد، از ارائه خدمات برای برخی بیماریها از جمله آلزایمر در 15 نقطه کشور خبر داده بود و اینکه قرار است در بیمارستانهای فوق تخصصی وزارت بهداشت، خدماتی به بیماران آلزایمری ارائه شود.

به گفته مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، در حال حاضر بین 300 تا 400 هزار سالمند در کشور مبتلا به بیماری آلزایمر هستند که این بیماری نیز از اختلالات روانی مزمن محسوب می شود و در صورت عدم پیشگیری و درمان، عواقب زیان باری به همراه خواهد داشت.

معاون امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در بودجه امسال 75 میلیارد تومان به برخی بیماریهای خاص اختصاص داده شده است، سهم بیماری آلزایمر از این بودجه را چیزی در حدود 5/3 میلیارد تومان عنوان کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha