بیماری ایسکمیک قلبی، بیماری سکته مغزی، عفونت دستگاه تنفسی تحتانی، بیماری انسدادی مزمن ریه، بیماری اسهالی، ایدزHIV، سل، سرطان نای، برونش و ریه، حوادث ترافیکی و نوزادان نارس و کم وزنی هنگام تولد بیشترین علت فوت در جهان هستند.

بیماری‌های قلبی و عروق رتبه اول مرگ و میر در کشور
سلامت نیوز : مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده ۵۸ درصد از فوت‌های ثبت شده در سال ۱۳۹۱ به علت بیمارهای قلبی و عروقی بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ علی‌اکبر محزون اظهار داشت: از دیدگاه آمار حیاتی، در صورتی که دو یا چند وضعیت در بروز مرگ سهیم بوده و باید در گواهی فوت ثبت شوند، باید یک علت مرگ را انتخاب می‌کند و طبقه‌بندی کرد که به آن علت اولیه می‌گویند.

وی تصریح کرد: علت اولیه، شرایط و یا واقعه‌ای است که بدون وجود آن برای بیمار مرگ اتفاق نمی‌افتد.مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی با بیان اینکه بیماریهای قلبی و عروق رتبه اول مرگ و میر در کشور را داراست گفت: سرطان و تومور‌ها، حوادث غیر عمد، بیماری‌های دستگاه تنفسی و بیماری‌های عصبی در رتبه‌های بعدی علل فوت سال ۹۱ در کشور هستند.

محزون افزود: بیماری ایسکمیک قلبی، بیماری سکته مغزی، عفونت دستگاه تنفسی تحتانی، بیماری انسدادی مزمن ریه، بیماری اسهالی، ایدزHIV، سل، سرطان نای، برونش و ریه، حوادث ترافیکی و نوزادان نارس و کم وزنی هنگام تولد بیشترین علت فوت در جهان هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس تعداد فوت‌های جاری ثبت شده به علت بیماری قلبی و عروقی در سال ۹۱ استان‌های تهران با ۱۹۲۶۶ مورد، خراسان رضوی۸۸۲۷ مورد و فارس ۸۸۲۰ مورد در رده‌های اول تا سوم هستند افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۷۵ مورد کمترین کمترین میزان فوت در این زمینه را داشته است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی در خصوص تعداد فوت‌های جاری ثبت شده براساس سرطان‌ها و تومور‌ها سال ۹۱ در کشور گفت: استانهای تهران، خراسان رضوی و اصفهان رتبه‌های اول و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و ایلام کمترین تعداد فوت شده در خصوص سرطان و تومور‌ها را داشته‌اند.

محزون همچنین استانهای خراسان رضوی، فارس و خوزستان را بیشترین و استانهای ایلام، سمنان و البرز را کمترین در تعداد فوت‌های جاری ثبت شده براساس حوادث غیرعمدی در سال ۹۱ عنوان کرد که شامل حوادث ترافیکی و سایر حوادث نیز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha