سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی گفت: سرفه، خس‌خس و تنگی نفس از علائم آسم شغلی است و نانواها، دامپزشکان و کارگران کارخانه‌های چسب‌سازی در معرض آسم شغلی هستند.

مریم محلوجی‌راد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: افرادی که در کارخانجات تهیه چسب و عایق کار می‌کنند؛ افرادی که با مواد بیولوژیک خاص سروکار دارند مثل دامپزشکان که با  فرآورده‌های حیوانی از جمله ادرار، بزاق ، پشم و پر حیوان سر و کار دارندو نانواها که با آرد گندم در تماسند ؛ نمونه افرادی هستند که به آسم‌های شغلی دچار می‌شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی گفت: آسم شغلی همان علائم آسم را دارد یعنی سرفه، خس‌خس و تنگی نفس که فرد در مواجهه با آلرژن‌ها، آنها را بروز می‌دهد.

فوق‌تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی تصریح کرد: این افراد در اوایل، فقط زمانی که سرکار هستند این علائم را پیدا می‌کنند و هنگامی که از محل کار دور می‌شوند بدون علامت هستند مثلا" اواخر هفته که تعطیل هستند علامتی نداشته و خوب هستند اما وقتی دوباره سرکار حاضر می‌شوند دوباره علائم آشکار می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی گفت: به تدریج با پیشرفت بیماری و تشدید آن، در سایر اوقات و زمانی که این افراد سرکار هم نیستند علائم پیدا می‌شود و بیماری مزمن می‌شود.

محلوجی‌راد به افرادی که در این مکان‌ها کار می‌کنند توصیه کرد: در وهله اول از ماسک، دستکش و وسایل ایمنی استفاده کنند؛ همچنین سالی یک یا دو بار تست تنفس انجام داده و در صورتی که اولین علائم درگیری ریوی نشان داده شد بایستی از آن محیط دور شوند چرا که اگر باز در همان محیط کار کنند این علائم تشدید و ادامه‌دار می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی افزود: کسانی که زمینه ژنتیک آلرژی داشته باشند بیشتر در معرض آسم شغلی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha