دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
سلامت نیوز : متخصصان روانشناسی در مطالعات جدید خود دریافته‌اند که تحصیلات زیاد و درس خواندن افراطی می‌تواند تاثیرات مخرب بر سلامت روان داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان می‌گویند: در حالی که افراد کم‌سواد برای برآوردن نیازهایشان بیشتر تحت فشار روانی هستند و در نتیجه بیشتر با خطر ابتلا به اختلالات و آسیب‌های روانی مواجه‌اند، مطالعات جدید تایید می‌کند که درس خواندن زیاد و گرایش افراطی به ادامه تحصیل نیز می‌تواند تاثیرات مخرب داشته باشد.

در این بررسی محققان دریافتند افرادی که بیش از نیاز شغلی‌شان به کسب دانش می‌پردازند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

در این مطالعه اطلاعات بیش از 16 هزار و 600 فرد شاغل 25 تا 60 ساله در 21 کشور اروپایی و سطح افسردگی در آنان بر اساس پاسخ‌هایشان به پرسش‌های ارائه شده در یک نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفت.

«پییت براک» از متخصصان دانشگاه گنت ‌در بلژیک گفت: دلیل آن که این افراد بیشتر در معرض اختلالات روانی هستند این است که آنان در انجام وظایف شغلی‌شان نمی‌توانند از تمامی مهارت‌های اخذ کرده در دوران تحصیلاتشان استفاده کنند.

این متخصصان در پایان تاکید کردند: البته این یافته‌ها به این معنی نیست که کسب سواد بیشتر همیشه مخرب است اما این تاثیرگذاری بستگی به انگیزه و توانایی‌های فردی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha