دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 80170

سلامت نیوز : متخصصان سرطان در انگلیس از یک روش تازه برای تولید داروی جدید مقابله با نوع پیشرفته سرطان پوست استقبال کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «هارپال کومار»، مدیر اجرایی مرکز پژوهش سرطان انگلستان در این رابطه اظهار داشت: تولید این دارو پیشرفتی مهم و چشمگیر برای درمان مبتلایان به این سرطان است.

مسئولان بهداشتی در انگلیس مجوز تولید داروی جدید موسوم به «Erivedge» را برای افراد مبتلا به سرطان پوست پیشرفته صادر کردند. این تومور سرطانی از شایعترین انواع سرطان پوست در انگلیس است و اغلب در نواحی سر و گردن بروز می‌کند.

در حال حاضر روش‌های معالجه‌ سرطان پوست به جراحی یا پرتونگاری محدود می‌شود. دانشمندان پژوهشکده سرطان انگلیس ضمن کشف مکانیزم‌های این دارو، آن را برای درمان سرطان پوست بسیار امیدوارکننده خواندند.

داروی جدید می‌تواند یک مکانیزم غیرعادی را در بدن متوقف سازد. در شرایط طبیعی این مکانیزم در سال‌های نخست زندگی در بدن فعال است و با افزایش سن از شدت فعالیت آن کاسته می‌شود. اما فعال شدن دوباره این مکانیزم در سنین بالا منجر به رشد 90 درصدی سلول‌های سرطانی پوست می‌شود. داروی جدید در واقع مانع از فعالیت مجدد این مکانیزم در دوران بزرگسالی می‌شود.

به گفته کارشناسان هزینه‌ مصرف ماهانه‌ این دارو 6000 پوند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha