سلامت نیوز: مسابقه نقاشی و خوشنویسی پاراآرت آسیایی ژاپن در سال 2013 با عنوان "عبور هنر فراتر از مرزها و معلولیت ها" ویژه هنرمندان دارای معلولیت کشورهای آسیایی برگزار می شود.

این رویداد هنری با مشارکت 20 کشور آسیایی با هدف افزایش اعتماد به نفس و خود اتکائی افراد معلول از طریق هنر، ارتقاء درک و آگاهی عمومی مرتبط با موضوعات معلولیت و پیشبرد ارتباطات بین المللی میان کشورهای آسیائی در حال برگزاری است که طی آن 80 اثر هنرمندان دارای معلولیت آسیایی در نمایشگاهی به همین منظور در شهر توکیو انتخاب خواهند شد.

هنرمندان دارای معلولیت کشورمان پس از هماهنگی مجتمع آموزشی، نیکوکاری رعد با ستاد مرکزی پاراآرت در ژاپن و با پذیرفتن مسئولیت جمع آوری، انتخاب و ارسال آثار امکان حضور موثر در این مسابقه را یافتند.

30 اثر برتر هنرمندان دارای معلولیت کشورمان به ستاد برگزاری مسابقه پاراآرت آسیایی ژاپن ارسال شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، پس از انتخاب آثار نقاشی و خوشنویسی شرکت کنندگان در مسابقه پاراآرت آسیایی ژاپن توسط اساتید هنرمند محمد رضا قادری، مهناز اکبری و صدیقه اکبری؛ این آثار روز سه شنبه هشتم مرداد ماه به ستاد برگزاری مسابقه ارسال گردید.

بر اساس این گزارش مجتمع رعد که به نمایندگی از سوی ستاد مرکزی کار جمع آوری و انتخاب آثار  هنرمندان را برعهده داشت در پایان دوره ثبت نام و ارسال تصویرآثار، موفق شد آثار ارزشمندی از سراسر کشور در دبیرخانه مستقر در مجتمع رعد جمع آوری کند که در این زمینه نقش رسانه ها به خصوص رسانه های مجازی بسیار مؤثر بود..

در این دوره 115 نفر از هنرمندان کشور با بیش از 500 اثر در رشته های نقاشی و خوشنویسی از شهرهای لارستان، گرگان، کرمان، تهران، یزد، همدان، ساوه، اهواز، کرج، مشهد، شهریار، شهر ری، زنجان در این مسابقه شرکت کرده اند.

توان یابان مجتمع رعد تهرن، کرمان و زنجان بیشترین آثار هنری را از میان مراکز رعد سراسر کشور به این مسابقه ارسال کرده ند. ضمن آنکه علاوه بر کارآموزان و کارآموختگان مراکز رعد تمام افراد دارای معلولیت از سراسر کشور امکان حضور در این رقابت هنری را داشتند.

همچنین تعدادی از شرکت کنندگان سابقه حضور در نمایشگاه های نقاشی بین المللی را در سابقه فعالیت هنری خود دارند.

شایان ذکر است، علاوه بر افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، آثار نقاشی افراد دارای معلولیت ذهنی نیز طبق درخواست ستاد اجرایی در کشور ژاپن به این مسابقه ارسال شد.

در میان آثار دریافتی نقاشی های چندین هنرمند دیده می شود که به دلیل معلولیت دست ها توسط پا آثار هنری خود را خلق کرده اند یکی از این هنرمندان از کارآموختگان مجتمع اموزشی نیکوکاری رعد است که علاوه بر عضویت در انجمن نقاشان دارای معلولیت در کشور اسپانیا در کارنامه هنری خود افتخار شاگردی استاد آیدین آغداشلو را دارد.

در فرم پذیرش ستاد اجرایی مرکزی پاراآرت آسیایی علاوه بر دریافت تصویر اثر هنری، روزمه هنری و نوع معلولیت افراد نیز وجود دارد که اطلاعات این قسمت در دبیرخانه تکمیل شده  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha