دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 80181
سلامت نیوز : رضا ملایری، متخصص داخلی و فوق تخصص مدیکال آنکولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تحقیقات اخیر دانشمندان ثابت کرده است که مصرف آسپرین و سایر داروهای ضد انعقادی خون، به علت تصریح در جریان خون و جلوگیری از تخریب بافت ها مانع از بروز برخی سرطان ها در افراد می شود که تبدیل به فاکتوری برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری ها شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اثبات خاصیت ضد سرطانی آسپرین، مصرف خود سرانه آن عواقب جبران ناپذیری دارد تاکید کرد: این داروی ضد انعقادی فقط برای گروه های پر خطری همچون مبتلایان به پلیپ روده ، پرستات، به تازگی برای افرادیکه به طور کی شانس ابتلای به سرطان به علت وجود فاکتور های ژنتیکی بیشتر است تجویز شده که البته درحال حاضر میزان و دوز مصرف آن به طور قطعی تعیین نشده است.

این فوق تخصص مدیکال آنکولوژی همچنین اظهار داشت: مصرف خود سرانه آسپرین به علت احتمال بروز خونریزی معده و مشکلات گوارشی به هیچ عنوان حتی در گرو پر خطر نیز اکیدا ممنوع بوده و فقط در صورت تجویز پزشکان متخصص قابل استفاده است.

رضا ملایری خاطرنشان کرد: آسپرین می تواند بین 20 تا 30 درصد ریسک ابتلای به سرطان را در افراد و گروه های پر خطر کاهش دهد که همین امر منجر به کاهش میزان ابتلا به این بیماری در جامعه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha