دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 80184
 سلامت نیوز : تغذیه با شیر مادر سلامت مغز را بیمه می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ براساس این گزارش،تغذیه با شیر مادر خطر ابتلا به آلزایمر در زنان را کاهش می دهد و از شما محفاظت می کند.

در یک مطالعه مقدماتی انجام شده توسط مولی فاکس از دانشگاه کمبریج و کارلو برزوئینی از دانشگاه منچستر از 81 زن این مطلب نشان داده شده و گزارش آن در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است .

هرچند این مطالعه بر روی 81 زن انجام شد، اما نتایج به دست آمده بسیار مهم بود، و اشاره می کند که کاهش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط با شیردهی سازگار بود .

گروهی از زنان در سن 70 سال با در نظر گرفتن تعدادی از عوامل به طور معمول مرتبط با خطر ابتلا به آلزایمر مورد مطالعه قرار گرفته اند.

فاکس به طور خاص با درخواست آنکه آنها با شیر مادر تغذیه شده باشند برای مدتی به جمع آوری اطلاعات در مورد زنان پرداخت.

در این برنامه مشخص شد که تغذیه با شیر مادر خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد، و در میان چیزهای دیگر، بر بازیابی سوخت و ساز گلوکز و مقاومت به انسولین در مغز، فیزیولوژیکی تغییر در نه ماه انتظار برای نوزاد . تأثیر دارد.
 
 امروز ه به طور فزاینده تحکیم این نظریه که آلزایمر در واقع به مشکلات مقاومت به انسولین و قند بیش از حد در مغز آنقدر که شروع به صحبت می کنند، مشخص می شود و دیابت نوع 3  نشان می دهد که با بیماری آلزایمرگره خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha