دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 80188
سلامت نیوز : دانشمندان بریتانیایی طی مطالعه‌ای جدید، یکی از راه‌های از بین بردن سلول‌های سرطانی را گرسنه نگه داشتن آنها اعلام نمودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازسینا نیوز ؛ پژوهشگران دانشگاه هامپتون انگلیس به راهکار جدیدی برای مقابله با سلول‌های سرطانی دست یافتند. به گفته این محققان سلول‌های سرطانی بیشتر از سلول‌های سالم بدن نیاز به مواد غذایی دارند دلیل این امر نیز بیشتر بودن سرعت تکثیر این سلول‌ها نسبت به سلول‌های طبیعی است، از اینرو به اکسیژن و مواد غذایی بیشتری نیاز دارند.

دانشمندان کشف کردند روند تغذیه سلول‌های سرطانی توسط پروتئین EEF۲K صورت می‌گیرد. این پروتئین با کاهش مواد غذایی سلول‌ها فعال شده و به سلول اجازه می‌دهد با وجود مواد غذایی کم زنده بمانند.

«کریس پرود» یمحقق ارشد این مطالعه گفت: «جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی سه راه اصلی برای مبارزه با سرطان است. با وجود پیشرفت‌های بسیار، این روش‌ها علاوه بر کشتن سلول‌های سرطانی، سلول‌های سالم را هم از بین می‌برند و عوارض جانبی بسیاری به وجود می‌آورند.»
آنچه که در این مطالعه حائز اهمیت است این است که با مسدود کردن فعالیت این پروتئین، می‌توان سلول‌های سرطانی را بدون آسیب به دیگر سلول‌ها از بین برد.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد سلول‌های سرطانی می‌توانند این پروتئین را وادار به ترکیب با خود کنند. هرچند وجود این پروتئین برای بقای سلول‌های سالم ضروری نیست اما در پیشرفت سلول‌های سرطانی نقش بسیار مهمی دارد.

بر اساس آمار مرکز بین‌المللی تحقیقات سرطان، ۲۵ میلیون نفر در جهان به سرطان مبتلا هستند و سالانه بیش از ۷ میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

این کشف امیدوار کننده راه را برای توسعه درمان‌های جدید در برابر سرطان هموار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha