سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 80194

آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که وقتی وارد زندگی مشترک می شویم خیلی وقت ها در برابر همسرمان مانند پدر و مادر رفتار می کنیم؟ البته این کاملا طبیعی است زیرا به جز والدینمان الگوی دیگری نداشته ایم و کسی هم به ما یاد نداده است چگونه زندگی کنیم؟

برای شوهرتان مادری نکنید
سلامت نیوز : آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که وقتی وارد زندگی مشترک می شویم خیلی وقت ها در برابر همسرمان مانند پدر و مادر رفتار می کنیم؟ البته این کاملا طبیعی است زیرا به جز والدینمان الگوی دیگری نداشته ایم و کسی هم به ما یاد نداده است چگونه زندگی کنیم؟ مثلا دخترها از مادرشان یاد گرفته اند برای شوهرشان مادر شوند، به او کارهایش را گوشزد و با او مانند بچه های کوچک رفتار کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ البته این مسئله کاملا نادرست و غلط نیست و نباید گمان کنیم زندگی ما باید کاملا متفاوت از والدینمان باشد و ما باید رفتارهایی کاملا متفاوت از آن ها داشته باشیم. بلکه به نقل از «ارون بک» ما با دیدن رفتارهای والدینمان بخشی از شخصیتمان را می سازیم. بخشی به نام «من والدینی». این «من» در بزرگسالی به ما کمک می کند خیلی از کارها و رفتارها را بدون این که بخواهیم برای یاد گرفتنش وقتی صرف کنیم، انجام دهیم.اما نکته این جاست که نباید نقش و وظیفه همسری را فراموش کنیم.

چرا مادری کردن برای شوهر خطرناک است؟

حتما جمله هایی مانند: «عزیزم با این لباس بیرون نرو، سرما می خوری»، «غذا خوردی؟ حتما بخور چون ضعف می کنی»، «راستی عزیزم یادت باشه ساعت سه نوبت دکتر داری» و ... را زیاد شنیده اید یا از مادرتان یا در فیلم های تلویزیونی. هنگامی که خانم ها ازدواج می کنند به تبعیت از دیگران همین روش را دنبال می کنند اما اگر این باورهای غلط که احتمالا ناخودآگاه هم هستند باعث شود که زن ها با شوهرانشان مانند پسربچه ها رفتار کنند به دلایلی که در ادامه ذکر می شود برای زندگی مشترک خطرناک است.

* مادری کردن و با مردها مانند پسربچه های کوچک رفتار کردن استقلالشان را زیر سوال می برد.

* احتمالا برخی مردها از این که همسرشان در حقشان مادری کنند خوشحال هم می شوند به خصوص مردهایی که در کودکیشان محبت مادری ندیده اند.

به همین دلیل روز به روز بیشتر به همسرشان وابسته می شوند و انجام کارها را بر عهده او می گذارند و تا آن جا متوقع می شوند که انتظار دارند همسرشان همه کارها را انجام دهد.

* زمانی که اقتدار مردان بر اثر مادری کردن بیش از اندازه زنان از بین برود، جذابیتشان را برای همسرشان از دست می دهند. زیرا زنان دوست دارند مرد زندگیشان مقتدر و توانا باشد و از پسربچه هایی که مجبورند مدام دنبالشان باشند خسته و کلافه می شوند در نتیجه همین عامل باعث سردی روابط می شود. در واقع آنچه باعث بروز مشکل می شود رفتار شماست نه بی توجه بودن شوهرتان به کارهایش.

* با مادری کردن، مردها وابسته می شوند و اعتماد به نفسشان پایین می آید وقتی اعتماد به نفسشان پایین بیاید کمتر می توانند خودشان را دوست بدارند چطور می توانیم از کسی که خودش را دوست ندارد انتظار عشق داشته باشیم؟!!

اگر برای همسرتان مادری می کنید...

اگر برای همسرتان مادری می کنید به راه حل هایی که در ادامه بیان می شود توجه کنید:

* به او اعتماد کنید و مانند یک شخص توانا و قابل اعتماد با او رفتار کنید و اگر با این حال همسرتان اشتباهاتی را مرتکب شد مثلا باز هم قرارهایش را فراموش کرد یا به خاطر گم کردن کلیدهایش دیر به مهمانی رسیدید نگران نباشید زیرا تا همسر شما بخواهد به تنها انجام دادن کارهایش عادت کند زمان می برد.

* به رفتارهای خودتان دقت کنید و ببینید کدام یک از رفتارهایتان مادری کردن محسوب می شود سپس سعی کنید از انجام آن ها اجتناب کنید.

البته به یاد داشته باشید که مادری کردن به معنای این است که طوری با همسرتان رفتار کنید که انگار او مانند بچه های کوچک از پس کارهایش برنمی آید، مادری نکردن برای شوهر، به این معنا نیست که به او محبت نکنید یا در انجام کارهایش از کوچک ترین کمکی خودداری کنید بلکه راه درست و منطقی این است که با او مانند یک فرد لایق و توانا رفتار کنید، در عین این که همیشه به او محبت و عشق می ورزید، طوری رفتار کنید که هم خودتان و هم همسرتان احساس کنید که او تکیه گاه مطمئنی برای شماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha