حکم تنفیذ رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی ایران که در بایگانی دولت دهم باقی ماند و هیچ گاه به امضای محمود احمدی نژاد نرسید، حالا می بایست به امضای رئیس جمهور دولت یازدهم برسد.

حکم تنفیذ رئیس منتخب نظام پزشکی در انتظار امضای روحانی
سلامت نیوز : حکم تنفیذ رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی ایران که در بایگانی دولت دهم باقی ماند و هیچ گاه به امضای محمود احمدی نژاد نرسید، حالا می بایست به امضای رئیس جمهور دولت یازدهم برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ در حالی که ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی چهارم اسفند 1391 در 156 شهر کشور برگزار و بر اساس آن هیئتهای مدیره جدید، انتخاب و معرفی شدند اما به دلیل امضا نشدن حکم تنفیذ رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت، تنها سازمان و نهاد جامعه پزشکی کشور همچنان در بلاتکلیفی و سردرگمی فعالیتهایش به سر می برد. این در حالی است که گفته می شد درخواست امضای حکم علی رضا زالی به عنوان رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی، سه بار به دفتر احمدی نژاد ارسال شده بود اما رئیس جمهور وقت از امضای آن سر باز زد.

ماجرای امضا نشدن حکم رئیس منتخب نظام پزشکی

این در حالی بود که روند تعیین صلاحیتها در حوزه انتخابیه شهر تهران با حاشیه های زیادی همراه شد بطوریکه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت وارد ماجرای رد صلاحیتها شد و خواستار بازنگری مجدد در روند تایید صلاحیت کاندیداهای نظام پزشکی در تهران شد. اما هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، بر آنچه که در مسیر تعیین صلاحیت کاندیداها انجام داده بود، اصرار و پافشاری داشت و سرانجام، انتخابات نظام پزشکی بدون هیچ گونه تغییری در روند تایید صلاحیتها، برگزار شد.

دکتر سیدشهاب الدین صدر، رئیس کل فعلی سازمان نظام پزشکی ایران که برای 2 دوره متوالی بر مسند ریاست این سازمان حضور دارد، از جمله کاندیداهایی بود که در دوره اخیر رد صلاحیت شد و همین مسئله موجب ورود محمود احمدی نژاد به عرصه انتخابات نظام پزشکی شد.

مجمع عمومی نظام پزشکی نیز 6 اردیبهشت 1392 برگزار شد و بر اساس انتخاباتی که انجام گرفت، دکتر علی رضا زالی با 166 رای به عنوان رئیس جدید سازمان نظام پزشکی برگزیده شد.

حالا پس از گذشت 5 ماه از برگزاری این انتخابات و مشخص شدن رئیس جدید سازمان نظام پزشکی، انتظار می رود حکم تنفیذ دکتر زالی هرچه زودتر به امضای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم برسد.

ارسال مجدد نامه به دفتر روحانی

در همین حال دکتر عباس آقازاده رئیس مجموع عمومی سازمان نظام پزشکی از ارسال نامه‌ای به دفتر ریاست جمهوری جهت تسریع در تنفیذ حکم رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی خبر داده و گفته است که با توجه به عدم امضای حکم آقای دکتر علیرضا زالی رئیس کل منتخب سازمان نظام پزشکی از سوی رئیس جمهور سابق، نامه‌ای را تنظیم و با امضای رئیس مجمع عمومی سازمان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی برای رئیس جمهور ارسال کردیم.

وی عنوان داشته است که این نامه پیرو نامه قبلی (هفتم اردیبهشت 92) به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است.

آقازاده همچنین از تماس تلفنی با مشاوران رئیس جمهور و قول مساعد آنها برای پیگیری این نامه خبر داده و گفت: با توجه به شناختی که از دکتر روحانی داریم، سازمان‌ نظام پزشکی در جهت کمک به استقرار دولت یازدهم و گرفتن رای اعتماد از مجلس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

انتقاد زالی از شرایط تعلیق سازمان

دکتر علی رضا زالی رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی نیز در گفتگو با مهر نسبت به شرایط پیش آمده برای سازمان و معلق ماندن امور جامعه پزشکی کشور گلایه کرد و افزود: تماسهای فراوانی از هیئت مدیره های منتخب شهرستانها داریم که از وضعیت موجود گلایه دارند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که حکم رئیس کل به امضای رئیس جمهور نرسد، نمی توان کارها را شروع کرد، اظهارداشت: شرایط تعلیق سازمان نظام پزشکی نگران کننده است.

زالی اظهار امیدواری کرد که حکم او هرچه زودتر به امضای دکتر روحانی برسد تا بتوانند فعالیتهای سازمان نظام پزشکی در دوره جدید را از سر بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha