سلامت نیوز-یك دختر هشت ساله اندونزیایی بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای مرغی جان باخت تا شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در این كشور به ‪ ۶۳‬نفر برسد.

شمار قربانیان آنفلوآنزای مرغی در اندونزی به ‪ ۶۳‬نفر رسید

به گزارش روز جمعه خبرگزاری اندونزی (آنتارا)"نیومن كاندون" رییس ادراه مبارزه با بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اندونزی اعلام كرد كه این دختر ‪ ۸‬ساله از اهالی شهر "ماگه لنگ" در جاوه مركزی بود كه در تاریخ ‪۱۹‬ ژانویه (‪ ۲۹‬دیماه) فوت شده است.

بر اساس این گزارش مورد فوق ششمین مورد مرگ و میر بیماری آنفلوآنزای مرغی در ماه جاری میلادی می‌باشد.

تا كنون اكثر كشته‌شدگان و مبتلایان به بیماری سابقه تماس با مرغ و ماكیان آلوده را در تاریخچه بیماری خود داشته‌اند.

با توجه به افزایش موارد ابتلای انسانی به بیماری در هفته‌های اخیر، دولت اندونزی از ابتدای فوریه (‪۱۰‬بهمن) نگهداری ماكیان در حیاط منازل را ممنوع اعلام كرده و هم اكنون صدها مامور بهداشتی در حال كشتار هزاران مرغ و پرنده‌ای هستند كه در حیاط منازل ساكنان جاكارتا نگهداری می‌شوند.

همچنین وزارت بهداشت این كشور دستور خروج مرغداریها و كشتارگاهها را از محدوه مناطق مسكونی صادر كرده است.

به گزارش آنتارا در طول ماههای اخیر ابتلای گروهی افراد به این بیماری در اندونزی نگرانی زیادی در خصوص احتمال ایجاد جهش در ویروس ایجاد كرده است.

كارشناسان معتقدند این ویروس مرگبار در صورت ایجاد جهش می‌تواند میان انسانها براحتی منتقل شود.

چنین امری منجر به ایجاد یك فاجعه بین‌المللی و مرگ میلیونها تن در سراسر جهان خواهد شد.

"گئورگ پترسن" نماینده سازمان بهداشت جهانی اوایل هفته دراین مورد گفت: احتمال دارد ویروس "اچ ‪ ۵‬ان ‪ "۱‬بتواند در شرایط ویژه‌ای كه شامل تماس نزدیك و مداوم با فرد بیمار باشد، بین افراد منتقل شود.

در طول هفته‌های اخیر به دلیل سرد شدن هوا در نیمكره شمالی كه خود منجر به تسهیل فعالیت ویروس شده است، در كشورهایی چون چین، كره جنوبی، تایلند و ژاپن شیوع دوباره ویروس گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha