سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
سلامت نیوز : به نظر می‌رسد آقای دكتر ربیعی در حوزه كار، تامین و رفاه اجتماعی، كلان مسائل را می‌داند و از ابتدا نیز در مسائل كارگری درگیر بوده است و به واسطه ارتباطاتی كه با جریانات كارگری داشته، در حوزه فعالیت خود روی این مباحث اشراف دارد. ولی اینكه چگونه با وجود ادغام این وزارتخانه كار، رفاه و تامین اجتماعی و تعاون چقدر برنامه‌هایی كه ارائه كرده بتواند توفیق پیدا كند، امیدواریم خدا توفیق دهد و دوستان یاری كنند تا حركت رو به جلویی داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ؛ بیشترین و بهترین توصیه به وزیر آینده كار، رفاه اجتماعی و تعاون این است كه اجازه بدهید مدیریت سازمان تامین اجتماعی، با ثبات و قوام و استوار بماند. اگر این اجازه داده شود كه دوران مدیریت در تامین اجتماعی، حداقل سه ساله باشد، یقین بدانید جامعه تامین اجتماعی، رضایت را خواهیم داشت و منابع و مصارف مالی این سازمان را می‌توانیم تنظیم كنیم.

خوشبختانه آقای ربیعی در مذاكرات و سخنرانی‌هایی كه تاكنون داشته، این مساله را متذكر شده كه مدیر ارشد سازمان‌های بزرگی مانند تامین اجتماعی باید شناخت لازم و كافی نسبت به مسائل درونی و بیرونی این سازمان‌ها داشته باشد كه اگر اینچنین نباشد، یقینا حوزه وزارت دچار اصطكاك با سایر بخش‌ها و سازمان نیز دچار مشكلات خواهند شد. در سخنرانی‌ها و برنامه‌های دكتر ربیعی فراوان دیده‌ایم كه افزایش رضایتمندی جامعه هدف از جمله مستمری‌بگیران، مدیران، كارگران، كارفرمایان، كاركنان سازمان و سایر اقشار ذی نفع را به عنوان یك هدف تعیین كرده است.

او تعهدا این موضوع را مطرح كرده كه حزبی و گروهی كار نمی‌كنم و به صورت فراجناحی مسائل و مشكلات را تبدیل به شرایط مناسبی برای سازمان‌های زیر مجموعه وزارت می‌كنم. امیدواریم بتوانیم با اجرای این برنامه‌ها، وزارت و سازمان‌های تابعه‌اش، به صورت هدفمند حركت كند و چالش‌ها و بحران كم شود. به نظر می‌رسد تجربه و اطلاعاتی كه ربیعی در حوزه كارگری كسب كرده می‌تواند به كار او كمك زیادی كند.

به شرط آنكه مسائل تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین عمده‌ترین سازمان زیر مجموعه وزارت یعنی سازمان تامین اجتماعی است را به صورت تخصصی نگاه كند. اگر به این شكل برنامه‌ریزی شود، جریانات كارگری، كارفرمایی، كانون‌های بازنشستگی و مانند اینها نیز منافع و نیازهای خود را در برنامه‌های وزیر پیشنهادی تشخیص می‌دهند و از آن حمایت خواهند كرد و وزیر نیز در ادامه راه موفق خواهد بود.

اما اینكه اگر وزیر پیشنهادی دولت یازدهم نیز بخواهد مانند وزرای قبلی، در انتهای مدت حضور خود متوجه شود كه خواسته‌های جوامع كارگری و كارفرمایی چیست، مشكل دوباره به همان صورت تكرار خواهد شد. خوشبختانه به نظر می‌رسد دكتر ربیعی با توجه به تجربیاتی كه در حوزه كارگری دارد، این قبیل مشكلات را كمتر داشته باشد. كسی كه برنامه تئوریك در زمینه مباحث كار و تامین اجتماعی می‌دهد و تا زمانی كه این برنامه‌ها جامه عمل پوشیده باشد، نیاز به اشراف نسبت به مسائل مدیریتی و شناخت درباره جامعه هدف دارد.

مهندس محمد اشرفی
دبیر شورای عالی تامین اجتماعی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha