بعد از برگزاری "کمپین یاری بیماران" از سوی سلامت نیوز و ارسال نامه های فراتوان بیماران توسط رییس بنیاد امور بیماری های خاص به دست رییس جمهور، دکتر حسن روحانی دستور ویژه ترخیص کالاهای اساسی و دارو با ارز 1226 تومانی را صادر کرد.

 رییس جمهور به یاری بیماران شتافت/ ترخیص داروها از گمرک با ارز 1226 تومانی
سلامت نیوز: بعد از برگزاری "کمپین یاری بیماران" از سوی سلامت نیوز و ارسال نامه های بیماران توسط رییس بنیاد امور بیماری های خاص به دست رییس جمهور، دکتر حسن روحانی دستور ویژه ترخیص کالاهای اساسی و دارو با ارز 1226 تومانی را صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز از ابتدای امسال با تصمیم بانک مرکزی مبنی بر حذف ارز مرجع از دارو و اختصاص ارز مبادله ای به دارو، بسیاری از شرکت های دارویی با مشکلات کمبود نقدینگی برای واردات دارو مواجه شدند و قادر به ترخیص داروها از گمرک نبودند. طولانی شدن این روند و عدم اختصاص ارز به دارو از سوی بانک مرکزی و پیگیری های نامناسب وزارت بهداشت، موجب انباشت 330 تن دارو در گمرک و سه رقمی شدن کمبودهای دارویی در کشور شد.

متاسفانه درحالی که بیماران خاص و صعب العلاج از کمبودهای دارویی رنج می بردند و حتی داروی برخی از بیماران برای مدتی نایاب شده بود حل مشکل دپوی داروها بین بانک مرکزی، وزارت بهداشت و گمرک پاسکاری میشد.

وضعیت کمبودهای دارویی بعد از برگزاری انتخابات به دلیل رها کردن مشکلات از سوی وزارت بهداشت بحرانی تر شد لذا سلامت نیوز اقدام به برگزاری "کمپین یاری بیماران" برای درخواست رسیدگی سریع به مشکلات دارویی بیماران از سوی رییس جمهور منتخب ملت شد و بسیاری از بیماران و خانواده های آنها طی پیام هایی کمبودهای دارویی خود را با سلامت نیوز در میان گذاشتند.

 پیام های ارسالی به "کمپین یاری بیماران" طی گزارش هایی در سلامت نیوز منتشر شد و نامه های ارسالی بیماران به این کمپین، طی جلسه ای، توسط مسئولین سلامت نیوز به دست فاطمه هاشمی، رییس بنیاد امور بیماری های خاص رسید و قرار بر این شد با حمایت های این بنیاد نامه های مذکور به دست رییس جمهور منتخب برسد تا اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

خوشبختانه این تلاش سلامت نیوز به ثمر نشست و روز گذشته رییس جمهور دستور ویژه ترخیص کالاهای اساسی و دارو با ارز 1226 تومانی را صادر کرد و قرار بر این است دولت مابه‌التفاوت ارز 1226 و ارز مبادله‌ای را به صورت یارانه پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha