سلامت نیوز : یک متخصص بیماری های دهان و دندان گفت: پرستاران به علت شیفتهای کاری و متوالی نظیر شاغلان سایر مشاغل پر استرس در معرض برخی بیماری های دهان هستند.

ترانه فرخ نیا در گفت وگو با نظام پرستاری با بیان این که فاکتور استرس در بروز برخی بیماری های دهان موثر است، اظهار کرد: از جمله این بیماری های می توان به بروز آفت های دهانی، بروز بیماری لیکن پلان یک بیماری پوستی مخاطی که بیشتر زنان را درگیر می کند اشاره کرد.

وی گفت: البته این بیماری ها در سایر موارد با همراهی استرس نظیر زندگی های پراسترس یا دانشجویان در شب امتحان نیز بروز می کند.

وی ادامه داد: درد عضلات جونده صورت یا MPDS نیز از دیگر مواردی است که بر اثر استرس در فرد بروز می کند که درمان در همه این موارد درمانهای حمایتی است اما در عین حال احتمال عود و فروکش تا پایان عمر ب راثر بروز استرس وجود دارد.

این متخصص بیماری های دهان با بیان اینکه در برخی موارد درمان قطعی وجود ندارد و باید به درمان موقتی بسنده کرد، افزود: عارضه لیکن پلان به صورت پلاکهای سبز یا قرمز تظاهر می کند و ممکن است با سوزش یا بدون سوزش باشد. و مهمترین راه برای جلوگیری از بروز این عوارض دوری از استرس در محیط کار و زندگی است.   


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha