سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 80232
سلامت نیوز : اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موکول شود، ممکن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این‌که باعث گشاد شدن بیش از حد معده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، علی اکبر کمالی اردکانی کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد رفتارهای نادرست حین غذا خوردن گفت: خوابیدن یکی از عادات نادرست پس از صرف غذا است و به افرادی که زمینه رفلاکس (بازگشت اسید معده) دارند، توصیه می شود بلافاصله پس از صرف غذا، دراز نکشند زیرا این عامل باعث برگشت محتویات معده که اسیدی هستند، به طرف مری و ایجاد التهاب مری می شود.

وی افزود: در برخی موارد نیز احتمال ورود غذا به ریه را امکان پذیر می کند، این در حالی است که بعد از صرف غذا، چند دقیقه استراحت به معده کمک زیادی می کند، اما این استراحت نباید به صورت دراز کشیدن باشد.

اردکانی توصیه کرد: مصرف سالاد بهتر است قبل از غذا باشد که هم از پرخوری جلوگیری می کند و هم محتوای فیبر آن برای حرکت درست روده ها مفید است.

این کارشناس صنایع غذایی افزود: اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موکول شود، ممکن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این که باعث گشاد شدن بیش از حد معده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha