سلامت نیوز : معاون آموزشی وزیر بهداشت با اعلام افزایش ۱.۵ برابری حقوق رزیدنت‌های بیمارستانهای دولتی گفت: به بیمارستانها اجازه ‌دادیم از درآمدهای اختصاصی خود، مبالغی را به رزیدنت‌ها اختصاص دهند.

بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با فارس در مورد مشکلات رزیدنت‌های بیمارستانهای دولتی گفت: حل مشکلات آموزشی رزیدنت‌ها، بحث‌های مدیریتی می‌خواهد چرا که همه بیمارستانهای آموزشی یک وضعیت را ندارند.

وی ادامه داد: در برخی بیمارستانهای دولتی که درجه بندی مشخصی دارند در جایی که مدیر گروه و رئیس بیمارستان توجه بیشتری دارد شاهد این هستیم که هیچ رزیدنتی بدون حضور استاد، بیماران را درمان نمی‌کند.

عین‌اللهی گفت: این وضعیت ایده‌آل است اما در برخی بیمارستانها نیز رزیدنت بدون حضور استاد درمان را آغاز می‌کند که البته این موضوع به دلیل اهمیتی که در نحوه درمان بیماران دارد در آینده در رتبه‌بندی بیمارستانها موثر خواهد بود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: از نظر معیشتی نیز قرار شد که حقوق رزیدنت‌ها در بخش دولتی 1.5 برابر شود البته افزایش حقوق به منابع نیاز دارد و وزارت بهداشت بدون تأمین این منبع، افزایش حقوق را انجام داد.

وی تصریح کرد: این افزایش حقوق باید اجرا شود چرا که از مصوبات شورای گسترش بوده، قانونی و لازم‌الاجرا است.

عین‌اللهی گفت: همچنین به بیمارستانها اجازه ‌دادیم از درآمدهای اختصاصی خود خارج از این حقوقی که از سوی وزارتخانه پرداخت می‌شود مبالغی را به رزیدنت‌ها اختصاص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha