سلامت نیوز : محبوبه نگهبان قوانین موجود در حوزه پرستاری را حاصل سالها کار کارشناسی و پیگیری‌های بی وقفه جامعه پرستاری خواند و افزود: انتظار ما از دولت جدید و وزیر بهداشت آینده این است که هر طور شده این قوانین را اجرایی کرده و به انجام برسانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: قطعاً کیفیت بهتر خدمات ارائه شده در مراکز درمانی و ارتقاء خدماتی مراقبتی و پرستاری در نظام سلامت مستلزم اجرای کامل این قوانین و مصوباتی است که به ویژه در این دو سه سال اخیر به تصویب رسیده‌اند و توقع جامعه پرستاری از دولت جدید این است که با اجرای این قوانین فضایی را ایجاد کند که پرستاران بتوانند با فراغ بال بهتری به مردم خدمت رسانی کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز، متضرر اصلی بی توجهی به اجرای قوانین مذکور را مردم و نظام سلامت عنوان کرد و گفت: یکی از دلایلی که مصوبات و قوانین مربوط به پرستاری به رغم سالها تصویب هنوز اجرایی نشده‌اند این است که متأسفانه جامعه پرستاری آن قدر غرق در خدمت و مشکلات مردم بوده که دیگر خود را فراموش کرده است به طوری که نه تنها حقوق خود را نادیده گرفته است بلکه سلامت خود را نیز به فراموشی سپرده است.

وی افزود: در حال حاضر پرستاران بسیاری را داریم که به انواع و اقسام بیماری های جسمی مبتلا هستند در حالی که می‌توانستد با پیشگیری زود هنگام از ابتلا به آن جلوگیری کنند.

نگهبان ادامه داد: متأسفانه در طول این سالها پرستاران آنچنان درگیر مشکلات مردم و نظام سلامت شده‌اند که حتی وقت نکرده‌اند به دنبال حق و حقوق قانونی خود بروند و به این ترتیب همواره در مظلومیت واقع شده‌اند.

وی پرستاران را خط اول جبهه سلامت خواند و گفت: پرسنل پرستاری 24 ساعته با مردم و مشکلات آنان درگیر هستند و مجبورند در حیطه خود تمام نارسایی های سیستم بهداشت و درمان اعم از کمبود نیرو و اعتبار را پوشش دهند، لذا دیگر فرصتی برای اعاده حقوق خود نیافته است ولی به نظر می‌رسد که دیگر جامعه پرستاری نیز بر این امر واقف شده است که تعلل بیش از این نه فقط به نفع خودشان که مهمتر از آن به نفع مردم و نظام سلامت نیست.

نگهبان ادامه داد: پرستاران نه تنها خود را فدای ارتقای سلامت کرده اند بلکه در مواردی از خانواده خود نیز برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم گذشته‌اند. به گونه ای که بارها در طول خدمت یک پرستار پیش آمده است که بر بالین بیمار خدمات رسانی می کند در حالی که فرزند خود در منزل بیمار است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز خطاب به دولتمردان خاطر نشان کرد: دولت جدید نیز باید ارج نهادن به این همه از خود گذشتگی را بر خود واجب بداند و بیش از پیش پیگیر خواسته‌ها و مطالبات این گروه که چیزی جز اجرای مصوبات قانونی شان نیست، باشد. زیرا همان طور که عقل سالم در بدن سالم است در پیکره جامعه نیز اگر سلامت حفظ نشود همه چیز از هم خواهد پاشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha