سلامت نیوز : مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت از آخرین تغییرات اعمال شده در ویرایش پیش‌نویس قانون بهداشت روان خبر داد و گفت: نسخه جدید این پیش‌نویس تا ۲ هفته آینده به مجلس می‌رود و ارتباط مستقیمی با تغییرات در دولت ندارد.

عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین تغییرات انجام شده در پیش نویس قانون بهداشت روان گفت: این پیش نویس با آخرین تغییرات انجام شده به دفتر حقوقی وزارت بهداشت رفته است.

وی ادامه داد: این پیش نویس قرار است ظرف نهایتاً دو هفته آینده تقدیم مجلس شود.ارائه این پیش نویس ارتباط مستقیمی با تغییرات در دولت ندارد که منتظر روی کار آمدن وزیر بهداشت و تیم کاری وی باشیم.

ناصحی با اشاره به اینکه این پیش‌نویس مستقیم تقدیم مجلس می‌شود گفت: در این مدت ویرایش‌های حقوقی و فنی جدیدی توسط تیمی متشکل از کارشناسان وزارت بهداشت،روانپزشکان،کارشناسان حقوقی از قوه قضائیه،وزارت بهداشت و دانشگاه تهران انجام شده است.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت تصریح کرد: شرایط بستری اجباری بیماران و مسائل مربوط به بیمارستانهای روانی در این پیش نویس دیده شده است.

وی در مورد دلیل تأخیر در ارائه پیش نویس قانون بهداشت روان به مجلس گفت: در گذشته یکسری ایرادات حقوقی داشت و قابل ارائه به مجلس نبود بنابراین از سال گذشته ویرایش جدید را آغاز کردیم.

ناصحی افزود: تیم جدید مجدد کار ویرایش و بازنگری را انجام دادند که تاکنون طول کشیده است.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: در این پیش‌نویس به طور کلی به رعایت حقوق بیماران تأکید شده است تا حقی از این بیماران ضایع نشود و موارد بستری اجباری با توجه به در نظر گرفتن حقوق بیماران از قوانین جدید این پیش نویس است.

وی افزود: همچنین بحث سرپرستی بیماران روانپزشکی نیز از دیگر موارد مورد تأکید در این قانون است.تخصیص بخش‌های روانپزشکی مخصوص بیماران روانی مجرم نیز در این پیش‌نویس آمده است.

پیش نویس تهیه شده برای قانون بهداشت روان حدود 4 سال پیش توسط وزارت بهداشت و با کمک اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و انجمن‌های علمی مرتبط با سلامت روان تهیه و برای بخش حقوقی وزارت بهداشت ارسال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha