سلامت نیوز : بر اساس تفاهمنامه‌ای که در تاریخ 17 تیر امسال بین وزارت بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری با امضای حسن طریقت منفرد، وزیر بهداشت و کامران دانشجو وزیر علوم منعقد شده است، ساختمان سابق اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برای مدت 30 سال برای بهره برداری آموزشی به این وزارتخانه واگذار شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در متن این تفاهمنامه آمده است: بر اساس اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی و اختیارات موضوع بند 5 مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 19 آذر 91 در اجرای تبصره 5 ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، حق استفاده از ساختمان سابق اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی واقع در تهران، خیابان ایرانشهر،‌کوچه دهقان برای 30 سال برای استفاده آموزشی به وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری واگذار می شود.

همچنین گزارشهای دریافتی حاکی است بر اساس تفاهمنامه بین وزارت بهداشت و صدا و سیمای جمهوری اسلامی، قرار است مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار وزارت بهداشت برای تبلیغات سلامت از جمله بسترسازی اجرای برنامه پزشک خانواده به شبکه سلامت صدا و سیما پراخت شود.

حسن طریقت منفرد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس درباره این تصمیمات این موارد را رد نکرد و گفت: واگذاری  ساختمان سابق اداره کل تجهیزات پزشکی به وزارت علوم هنوز در اداره حقوقی وزارت بهداشت در حال بررسی است و هر وقت نهایی شد اعلام می‌کنیم.

وی افزود: هنوز نمی‌توانم در مورد این واگذاری اظهار نظر کنیم چون نهایی نشده است اما فکر کنیم ضمن امروز و فردا در اداره امور حقوقی وزارت بهداشت کار آن تمام شود و بتوانیم اعلام کنیم زیرا باید ببینیم به لحاظ حقوقی این واگذاری مقدور است یا نه و واگذاری آن مفید است یا نه.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا غیر از ساختمان سابق اداره کل تجهیزات پزشکی ساختمانهای دیگری از وزارت بهداشت نیز قرار است در این روزها واگذار شود،توضیح داد:‌تمام تفاهمنامه‌هایی که باید اجرایی شود در اداره امور حقوقی وزارت بهدشت گیر کرده است و بعد از نهایی شدن در این اداره می‌توانیم درباره آن اظهار نظر کنیم و باید اول تکلیف آنها مشخص شود.

طریقت منفرد در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره اختصاص 3 میلیارد تومان به شبکه سلامت صدا و سیما نیز گفت: ما تفاهمنامه‌ای با صدا و سیما داریم که اگر اجرا ‌شود مطابق آن برآورد می‌شود که باید 3 میلیارد تومان به صدا و سیما پرداخت کنیم.

وی ادامه داد:‌ این تفاهمنامه را طبق قانون امضا کردیم و البته اجرای آن نیازمند کارشناسی های خیلی زیادی است. در قانون هم ردیف بودجه دارد که البته هنوز بودجه آن تخصیص پیدا نکرده است و چون هنوز بودجه آن تخصیص پیدا نکرده است، قرارداد آن هم با صدا و سیما بسته نشده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس که پرداخت این اعتبار به صدا و سیما برای انجام چه کاری است گفت: مبنای آن بسترسازی فرهنگی برای اجرای مفاد قانون برنامه توسعه پنجم از جمله اجرای پزشک خانواده، تغذیه سالم و خیلی چیزهای دیگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha