سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 80248
سلامت نیوز : محمد اسماعیل مطلق اظهار داشت: 50 درصد کودکان صفر تا 6 ماهه به تنهایی از شیر مادر استفاده نمی‌کنند و از این نعمت محروم هستند و شاخص دو سال دوران شیردهی نیز کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در همین خصوص اضافه کرد: تأثیر شیر مادر در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای و گوارشی نظیر اسهال، کاهش سرطان‌ها در بزرگسالی، کاهش بیماری‌های روحی و روانی و کاهش بیماری‌های اسکلتی و عضلانی قابل توجه است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اهمیت استفاده از شیر مادر افزود: تحقیقات نشان داده که کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند 40 درصد کمتر از سایر کودکان دچار لکنت زبان می‌شوند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم و نحوه شیردهی نباید فقط به هفته شیر مادر ختم شده، این آموزش‌ها باید به شکل مستمر و دائمی توسط مدرسان این موضوع در کشور و به خصوص حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داشته باشد و ما نیز این آموزش‌ها را ادامه می‌دهیم.

مطلق خاطرنشان کرد: باید فرهنگ غلط در خصوص استفاده از تغذیه با شیر مادر را در خانواده‌ها از بین برده و آموزش‌های جدید را بر مبنای اصول بهداشتی در این زمینه جایگزین روش‌های قبلی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha