سلامت نیوز : یک فوق تخصص نوزادان معتقد است: نوزادان تغذیه شده با شیرمادر کمتر به بیماری‌هایی از جمله آسم، آلرژی و انواع عفونت مبتلا می‌شوند.

دکتر علی اصغر عالی پور در گفت وگو با (ایسنا) ، گفت: شیر مادر را می‌توان نرمال‌ترین و طبیعی‌ترین ماده غذایی برای نوزادان عنوان کرد.

به گفته عالی پور، شیر مادر هیچ گونه ماده آلرژی زا و خطرناکی در خود به همراه ندارد چرا که در غیر این صورت نوزاد در رحم مادر به این مواد واکنش نشان می‌داد.

وی با بیان اینکه شیر مادر می‌تواند بدن نوزادان را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مقاوم کند، گفت: اولین شیر مادر که از آن به عنوان آغوز نام برده می‌شود بهترین منبع برای تامین ماده ایمنی زای IGA است که این ماده دستگاه گوارش نوزادان را در مقابل میکروب‌های قوی محافظت می کند.

عالی پور معتقد است: ابتلا به بیماری‌هایی همچون آسم، آلرژی، عفونت گوش، عفونت ریه و نیز سوختن داخل پا، اسهال و استفراغ در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه شده‌اند به مراتب کمتر از سایر نوزادان است.

وی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات ابتلا به دیابت و فشار خون نیز در نوزادان تغذیه شده با شیرخشک بسیار بالاست.

این فوق تخصص نوزادان معتقد است: نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند از رشد طبیعی برخوردارند و این موجب می شود آنها نه بیش از حد چاق و نه بیش از حد لاغر شوند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات ثابت شده که شیردهی به نوزادان موجب افزایش اکسیتوسین در بدن مادران شده که این ماده به جمع شدن رحم و نیز کاهش خونریزی پس از زایمان کمک می کند.

عالی پور در پایان معتقد است: شیردهی به نوزادان سبب ایجاد رابطه عاطفی قوی میان مادر و نوزاد خواهد شد و از لحاظ روانی تاثیر مثبتی بر روی هر دوی آنها خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha