سلامت نیوز : نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص پروژه طرح انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه گفت: آب رودخانه ارس به دریاچه ارومیه نمی رسد و هیچ دردی از این دریاچه دوا نخواهد کرد.

عابد فتاحی در گفت وگو با پانا، با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در طرح نجات دریاچه ارومیه، اظهار كرد: بودجه ‌ای به منظور احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است اما متاسفانه این اعتبارات به طور کامل تامین نمی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه تحت نظر وزارت نیرو انجام می ‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این پروژه که به اسم نجات دریاچه ارومیه است، آبی که منتقل می شود در طول مسیر، آذربایجان شرقی را آبیاری می کند و برای مصارف کشاورزی این شهرها استفاده می شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: البته مشکلات شهرهای آذربایجان شرقی هم باید حل شود اما نه از طریق این پروژه، چرا که هدف حل مشکل دریاچه ارومیه است نه آذربایجان شرقی.
وی با بیان اینکه پروژه فعلی انتقال آب رود ارس مشکل بی‌ آبی دریاچه ارومیه را حل نمی ‌کند، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر آب رودخانه ارس در مسیر به دریاچه ارومیه به شهرهای آذربایجان ‌شرقی اختصاص پیدا می کند. متأسفانه مسیر این پروژه تغییر کرده است، به اعتقاد من باید مسیر جدیدی برای حل مشکل دریاچه ارومیه اندیشیده شود.
فتاحی در پایان با بیان اینکه دریاچه ارومیه در وضعیت بحرانی به سر می ‌برد، تأکید کرد: در حال حاضر دو سوم دریاچه ارومیه کامل خشک شده، یک سوم آن باقی مانده که باید سعی کنیم دریاچه ارومیه را از این وضعیت خارج کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha