نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه:« برنامه شما در برخورد با اقدامات 6 دقیقه ای وزیر قبلی در مورد بورس ها و سهمیه ها و کسانی که هیات علمی شده اند چیست؟» تاکید کرد:« شما در کارنامه مدیریتی خودتان فقط یک مدیریت 6 ماهه در یکی از دانشکده های علوم پزشکی تهران داشته اید به جهت شرایطی که حاکم بود رها کردید و رفتید چه تضمینی است که این وزارتخانه را که با بحران مواجه است رها نکنید؟»

برنامه شما در برخورد با اقدامات 6 دقیقه ای وزیر قبلی چیست؟/ چه تضمینی است که وزارت بهداشت را رها نکنید و نروید؟
سلامت نیوز: نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه:« برنامه شما در برخورد با اقدامات 6 دقیقه ای وزیر قبلی در مورد بورس ها و سهمیه ها و کسانی که هیات علمی شده اند چیست؟» تاکید کرد:« شما در کارنامه مدیریتی خودتان فقط یک مدیریت 6 ماهه در یکی از دانشکده های علوم پزشکی تهران داشته اید به جهت شرایطی که حاکم بود رها کردید و رفتید چه تضمینی است که این وزارتخانه را که با بحران مواجه است رها نکنید؟»

مهرداد لاهوتی به عنوان یکی از نمایندگان مخالف با وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درباره دلیل مخالفت خود با برنامه های ارائه شده از سوی دکتر قاضی زاده هاشمی گفت:« ما مشکلاتی در بخش درمان کشور داریم که نیاز است این مشکلات را حل کنیم و تمام نمایندگانی که به صورت هفتگی به حوزه های انتخابیه خود مراجعه می کنند یکی از مراجعات مردم به آنها بخش درمان کشور است و نیاز است امروز این مشکلات را حل کنیم و قطعا در صورتی که دکتر قاضی زاده پاسخ قانع کننده به سئوالاتی که مطرح می کنم دهند به ایشان رای خواهم داد و رای هم برای ایشان جمع خواهم کرد.»

وی ادامه داد:« سلامتی از جمله ابعاد مهم زندگی انسان هاست که توانمندی و ظرفیت سازی سرمایه انسانی را به دنبال دارد عرصه سلامتی و حوزه های مرتبط با آن همواره از ابعاد مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. کمیت و کیفیت و نحوه توزیع برابری در حوزه سلامت و برخی از ابعاد مرتبط با آن همه به منظور ساختن جامعه ای سالم، دارای اهمیت هستند. »

لاهوتی تاکید کرد:« متاسفانه تمهیدات و تقویت های اعتباری و مالی لازم برای پوشش کافی و اثربخش خدمات داروها و امکانات و تجهیزات درمانی با پوشش جمعیتی پیش نرفته و در واقع نظام بیمه ای کشور در حال حاضر با تعداد قابل توجه ای بیمه شده مواجه است که دفترچه بیمه خریداری و حق بیمه پرداخت می کنند اما خدمات به اندازه نیاز با قیمت هزینه منصفانه دریافت نمی کنند.»

نماینده مردم لنگرود خطاب به دکتر قاضی زاده هاشمی گفت:« شما اعلام کرده اید اطلاعی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نداشتم و مجلس را اینگونه نمی شناختم آیا با این وضعیت می توانید با این کمیسیون تخصصی خود کار کنید؟ آقای دکتر موضوع درمان در بخش دولتی
قابل اعتماد نیست و نتوانسته خدمات قابل شان مردم را مهیا کند جنابعالی که مبشر بخش خصوصی هستید چگونه می خواهید به بخش دولتی بها دهید و برنامه شما برای بخش دولتی چیست؟»

وی افزود:« برنامه شما در برخورد با اقدامات 6 دقیقه ای وزیر قبلی که در مورد بورس ها و سهمیه ها و کسانی که هیات علمی شده اند چیست؟ حال آنکه شما در ارائه برنامه خود اظهار نظری در این مورد نفرموده اید که جای سئوال دارد. توزیع ناعادلانه ثروت و نیروی انسانی را چگونه جبران می کنید یا چه برنامه ای خواهید داشت؟ کما اینکه ارائه توضیحات شما در کمیسیون های تخصصی مجلس پاسخگوی مناسبی برای اینگونه سوالات نبوده است.تضیع حقوق 8 هزار نفر دانشجو که خود را با دانشگاه تهران تطبیق داده اند نفرمودید چه خواهید کرد در حالی که مجلس با اقتدار در ردیف بودجه، آن را حذف کرد.»

لاهوتی در ادامه گفت:« مدیران ارشد حوزه وزارت در بهترین جاهای بخش خصوصی فعال هستند. ما مخالف بخش خصوصی نیستیم ولی وقتی باید به این بخش توجه داشت که بخش دولتی به سمت ایده ال خود رسیده باشد.»

وی ادامه داد:«ما نمایندگان توان مراجعه به بخش خصوصی را داریم ولی آیا مردم هم این وضعیت را دارند؟ آیا در بخش دولتی این بستر برای مردم فراهم است؟ هفته قبل در حوزه انتخابیه بنده به مدت چندین روز جنازه یک فرد به خاطر 2 میلیون تومان مبلغ در بیمارستان نگه داشتند که با واسطه بنده جنازه به خانواده عزادار تحویل شد این باید اصلاح شود. آیا ما مشکلی در بخش درمان نداریم آیا نباید آقای قاضی زاده در جریان مشکلات قرار گیرد؟»

نماینده مردم لنگرود گفت:« شما به بخش پزشک محوری و تقویت بخش خصوصی اعتقاد دارید در حالی که امروز بیماران صعب العلاج به دلیل فقر مالی و مشکلات درمانی در بخش دولتی در جلوی چشمان خانواده های خود نظاره گر مرگ هستند.»

وی درباره فاصله بی حد و مرز درآمدهای بخش دولتی و خصوصی گفت:« امروز حقوق یک پزشک عمومی در بخش دولتی از یک کارمند کمتر است این باعث شده است که پزشکان عمومی ما از ارائه خدمت در حوزه های روستایی خود مهاجرت کنند امروز بیشتر مراکز درمانی روستایی خالی است.»

لاهوتی درباره بخش مغفول مانده پزشک خانواده گفت:« برای توزیع عادلانه ثروت راهی جز اجرای پزشک خانواده نداریم. حدود  5 الی 6 میلیون نفر فاقد هرگونه بیمه درمانی در کشورند چگونه باید تعیین تکلیف شود؟ عدم اعلام تعرفه ها که باید براساس قانون قبل از پایان سال ابلاغ شود در حالی که در این چندین سال است که تعرفه ها حداقل 6 ماه با تاخیر اعلام می شود آن هم غیرواقعی و با تفاوت فاحش چه خواهید کرد؟»

وی گفت:« مقام معظم رهبری فرمودند بیماران باید در بیمارستان ها فقط دغدغه بیماری داشته باشند در حالی که بیشترین دغدغه بیماران مالی است. امروزحداقل 90 درصد هزینه های درمان را از جیب مردم تامین می کنیم.»

نماینده مردم لنگرود خاطرنشان کرد:« چالشی که امروز دانشگاه های علوم پزشکی با آن مواجه اند عدم پرداخت حقوق است که حتی قادر به تهیه دارو و غذا برای بیماران نیستند شما برای این موضوع چه راه حلی دارید؟ براساس قانون برنامه پنجم پزشکانی که در استخدام پیمانی یا رسمی در مراکز دولتی اند حق فعالیت در بخش خصوصی ندارند شما هم شرایط مشابه دارید چگونه می توانید با این موضوع برخورد کنید؟ یادم است در قانون برنامه پنجم، همین مجلس اصرار کرد آنهایی که در بیمارستان های دولتی کار می کنند حق فعالیت حتی در بیمارستان های خیریه را ندارند.»

وی در پایان گفت:« به صداقت، به درستی و به پاکی و به جهادی بودن دکتر قاضی زاده اعتقاد دارم اما شما در کارنامه مدیریتی خودتان فقط مدیریت 6 ماهه یکی از دانشکده های علوم پزشکی تهران را داشته اید که به جهت شرایطی که حاکم بود رها کردید و رفتید چه تضمینی است که این وزارتخانه را که با بحران مواجه است را بعد از رای اعتماد رها نکنید و نروید؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha