چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8028

تحقیقات و مطالعات جدیدی که نتایج ان اخیرا در کنفرانس مقابله با چاقی در ایالت نیو اورلئان در جنوب امریکا منتشر شد نشان می دهد که مجرد بودن یا جویدن ادامس در کنترل وزن موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیواورلئان، نزدیک به هزار و هشتصد محقق، پزشک و کارشناس امور تغذیه با شرکت در کنفرانس چاقی در نیواورلئان راههای مناسب برای مبارزه با پدیده همه گیر اضافه وزن را مورد بررسی قرار دادند.
نتایج تحقیقی که در مدت پنج سال بر روی حدود هشت هزار جوان امریکایی صورت گرفته است نشان میدهد که ازدواج کردن احتمال و امکان چاق شدن افراد را افزایش می دهد. بر اساس نتایج این تحقیق که پژوهشگران و کارشناسان دانشگاه چپل هیل Chapel Hill در کارولینای شمالی انجام داده اند تمام افراد اعم از زن یا مرد با بالا رفتن سن در معرض خطر اضافه وزن قرار می گیرند، در این میان با بالا رفتن سن، وزن مردان هفت کیلو و وزن زنان نیز یازده کیلو افزایش می یابد.
اما زمانیکه افراد ازدواج می کنند افزایش وزن در انها سرعت بیشتری پیدا می کند. پس از ازدواج اضافه وزن مردان سه کیلو افزایش می یابد و به سیزده و نیم کیلو می رسد. در این شرایط زنان نیز چهار کیلو بیشتر اضافه وزن می گیرند تا وزن اضافی انها در مجموع به یازده کیلو برسد.
پانی گوردون لارسن یکی از کارشناسی که در این تحقیق فعالیت کرده است می گوید عوامل زیادی در اضافه وزن در انسان دخیل است اما زندگی و تغذیه در یک محیط مشترک عامل اصلی این پدیده است.
ناتالی سه یکی دیگر از تهیه کنندگان تحقیق یادشده می گوید تولد فرزندان گرفتاریهای والدین را بیشتر می کند و انها را مجبور می کند زمانی را که برای انجام ورزش اختصاص داده اند کاهش دهند.
نتایج تحقیقاتی که تابستان امسال در نشریه نیو انگلند جورنال او مدیسین منتشر شد نشان داد که پدیده چاقی می تواند از نظر اجتماعی همه گیر باشد و معاشرت با دوستان چاق خطر افزایش وزن و چاقی را در انسان افزایش دهد.
پگی گوردون لارسن، یک کارشناس دیگر که در تحقیقات صورت گرفته در زمینه چاقی و اضافه وزن فعالیت می کند معتقد است باید از روابط و نفوذی که یک زوج بر روی یکدیگر دارند برای تقویت سلامت و حفظ وزن انها استفاده کرد.
ماریون هترینگتون کارشناس و محقق اسکاتلندی راههای مقابله با چاقی را در زمینه دیگری جستجو کرده است. این کارشناس اسکاتلندی تلاش کرده است ثابت کند که جویدن ادامس احساس گرسنگی را در انسان متوقف می کند. این محقق در مطالعات خود از شصت نفر خواست در ازمایشگاه در حال تهیه غذا یا بعد از غذا ادامس مصرف کنند. احساس گرسنگی و میل به خوردن در این افراد در مقایسه با کسانی که ادامس مصرف نمی کردند کاهش یافت. ماریون هترینگتون افزود نتایج این تحقیق نشان داد که در مجموع جذب کالری چهل و شش کیلو کالری کاهش یافت.
نتایج چند تحقیق دیگر نیز که در این زمینه صورت گرفته است نشان داد که برای داشتن احساس سیری و در واقع کاهش احساس گرسنگی می توان از ادامس استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha