چشم امید بیش از 75 میلیون نفر ایرانی به اقدامات دولت تدبیر و امید در عرصه سلامت كشور دوخته شده در حالی كه امروز مهم‌ترین سوال در افكار عمومی این است كه آیا سید حسن هاشمی به عنوان ناخدای كشتی سلامت ایران می‌تواند از توفان مشكلات پیش رو به سلامت عبور كند؟

نخستین اولویت وزیر آینده بهداشت، درمان و آموزش پزشكی چیست ؟
سلامت نیوز : با معرفی دكتر سیدحسن هاشمی توسط دكتر حسن روحانی؛ رییس‌جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت چشم امید میلیون‌ها نفر از مردم شریف و زحمتكش ایران به برنامه‌ها و اقدامات این وزارتخانه دوخته شده است. در هشت سال گذشته به علت تغییرات مدیریتی و اصطكاك‌های فراوان بین وزارت بهداشت و سایر نهادهای مرتبط مثل وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، بانك مركزی و گمرك درباره واردات دارو فرصت سوزی‌های فراوانی اتفاق افتاده و ضربات زیادی به این وزارتخانه وارد شده كه جا دارد به صراحت مورد ارزیابی قرار گیرد تا به هر بهانه‌یی شاهد باز تكرار آنها نباشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ؛ با توجه به استقرار دولت تدبیر و امید روح تازه‌یی در مردم شریف و نجیب و مظلوم و درد كشیده ایران دمیده شده است. مردمی كه هنوز مزه واقعی كرامت والای انسانی را در بیمارستان‌های دولتی نچشیده‌اند. مردمی كه به عیان می‌بینند اگر گرفتار یك بیماری خاص و صعب‌العلاج شوند، باید تمام زندگی خود را بفروشند و خرج درمان كنند. به نظر می‌رسد برای اینكه این امید تازه كمرنگ نشود، نخستین اولویت وزیر پیشنهادی بهداشت باید رسیدگی سریع به اوضاع نابسامان و مرارت‌افزای بیمارستان‌ها و مراكز درمانی دولتی و نظارت دقیق و بی‌تعارف بر بیمارستان‌های خصوصی و رفع مشكل طاقت سوز كمبود و گرانی دارو، به‌ویژه داروهای خاص و نادر و ساماندهی و بازتعریف طرح بی‌سرانجام و شتاب زده پزشك خانواده باشد.

وزیر آینده بهداشت باید در چیدمان مدیران آینده بخش سلامت كشور، مدیرانی را به خدمت بگیرد كه به حیطه كار و خدمات و فعالیت‌های این وزارتخانه احاطه و تسلط كامل داشته باشند چراكه دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و وزارت بهداشت تاكنون به خاطر حضور مدیران ناكارآمد و سیاسی و كم تجربه آسیب‌های فراوان دیده كه زیان دیدگان اصلی این جریان، بیماران بوده‌اند. انتخاب مدیران مجرب و كارآمد و با سابقه و برخوردار از سوابق شفاف مالی و اقتصادی كه كارنامه قابل قبول مدیریتی و مقبولیت همه‌جانبه سازمانی داشته باشند.

چشم امید بیش از 75 میلیون نفر ملت شریف ایران به اقدامات دولت تدبیر و امید در عرصه سلامت كشور دوخته شده در حالی كه امروز مهم‌ترین سوال در افكار عمومی این است كه آیا سید حسن هاشمی به عنوان ناخدای كشتی سلامت ایران می‌تواند از توفان مشكلات پیش رو به سلامت عبور كند؟ به نظر می‌رسد كه با توجه به سوابق پیشین سید حسن هاشمی در مسوولیت‌های ارشد وزارت بهداشت و تسلط و احاطه بر ابعاد مختلف حوزه سلامت كشور و نیز تجربه سال‌ها تدریس و تربیت صدها متخصص در دانشگاه علوم پزشكی تهران و برخورداری از روحیه جهادی و سختكوشی و تعهد نامبرده در خدمت صادقانه به مردم پاسخ سوال فوق مثبت است.

 علیرضا امیرپور
مدرس دانشگاه - عضو اسبق شورای عالی ارتباطات وزارت بهداشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha