عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان کامل و جامع نبوده و مشخص نیست که وزیر در مواجهه با برخی موارد چه برنامه‌ای دارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان کامل و جامع نبوده و مشخص نیست که وزیر در مواجهه با برخی موارد چه برنامه‌ای دارد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری در نشست علنی بعداز ظهر روز سه‌شنبه 22 مرداد، مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه کسی مخالف شخصیت علمی و سابقه درخشان در دفاع مقدس و تولید مقالات علمی توسط وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان نیست، افزود: برخی از موارد در برنامه وزیر پیشنهادی وزیر بهداشت و درمان مشخص نیست و معلوم نیست که این موارد چطور و چگونه می‌خواهد عملیاتی شود.

نماینده مردم اراک با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در مواجهه با مسائل و مشکلات بخش سلامت افزود: نمی‌توان از موضع سلامت به راحتی گذر کرد چراکه اهمیت بخش سلامت کمتر از بخش امنیت نیست.

وی با بیان اینکه دولت موظف است بهداشت و درمان را برای همه مردم و نه فقط مردم شهرهای بزرگ فراهم کند، افزود: نمایندگان مردم از مشکلات مردم و اینکه چطور هزینه‌های درمان خود را تامین می‌کنند، باخبرند از این رو باید توجه بیشتری به برنامه‌های وزیر و چالش‌های پیش رو داشته باشد.

آصفری با بیان اینکه 6 هزار میلیارد تومان در برنامه بودجه برای بخش درمان تصویب شد اما به مرحله اجرا نرسید،‌ وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان را مورد خطاب قرار داد و گفت: متاسفانه زمانی که بیماران به پزشکان دوشغله در بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند، پزشکان آدرس مطب خصوصی خود را می‌دهند تا مشکل درمان بیمار را در مطب خصوصی خود دنبال کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان تاکید کرد: در برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اشاره‌ای به بیمه تکمیلی مردم و پوشش مردمی که بیمه نیستند، نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha