انجمن ندای معلولان ایران با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه علنی روز گذشته مجلس واکنش نشان داد.

سلامت نیوز:  انجمن ندای معلولان ایران با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه علنی روز گذشته مجلس واکنش نشان داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، در این بیانیه آمده است: ‌شک نیست که توسعه ملی و پایدار در سایه رشد و تعالی جامعه دارای سلامت روانی باشد. انجمن ندای معلولین ایران براین باور است که معلولیت جسمی و حسی مانع رشد و تکامل و مشارکت افراد در فعالیت‌های اجتماعی و توسعه ملی نیست.

دراین بیانیه تاکیدشده است: عبارتی که جناب آقای قاضی‌زاده هاشمی(وزیر محترم پیشنهادی برای وزارت بهداشت) در جلسه علنی روز گذشته مجلس(سه شنبه ۲۲مرداد) در دفاع از خود به کار برده‌اند که «انسان سالم محور توسعه پایدار است و رشد و توسعه اقتصاد پایدار بدون داشتن انسان‌هایی با سلامت جسمی امکان پذیر نیست.» توهین بزرگ به صد‌ها هزار نفر انسان دارای معلولیت جسمی است که در ردیف دانشمندان، فرهیختگان، متخصصان و سمت نمایندگی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به صورت پویا، فعال، و تلاشگر در جهت توسعه ملی و پایدار فعالیت دارند و همچنین نادیده گرفتن آنها است.

به نظرمی رسد وزیر پیشنهادی بهداشت این فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) را به خاطر ندارند که در مدرسه علوی در تاریخ ۷ اسفند سال ۱۳۵۷فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم
انسانیت به روح است نه به جسم

من از شما آقایان که نماینده جامعه معلولین هستید تشکر می‌کنم. خداوند انشاء الله شما‌ها را سلامت بدارد. خداوند شفای عاجل به شما عنایت فرماید. باید بدانند جامعه معلولین که انسان دارای روحی است و جسمی. آنکه انسان به او انسان است، روح انسان است نه جسم انسان. دعا کنید که آنهایی که روحشان معلول است، آن‌ها شفا پیدا کنند. و دعا کنید که شما جامعه معلولین جسمی، معلولین روحی نباشید. اگر روح شما سالم باشد و روح شما آزاد و قوی باشد، چه باک که دست یا پای انسان معلول باشد. دست و پای انسان مناط انسانیت نیست. این قشر (۱) است؛ لُبِّ (۲) انسان روح انسان است، نفس ناطقه انسان است. وقتی نفس ناطقه انسان قوی شد، باکی از این نیست که جسمش علیل باشد. انسان به روح، انسان است. ما در نوابغ عالم داشتیم اشخاصی که نابینا بودند ولی نابغه بودند. اشخاصی که معلول بودند ولی از علما و نوابغ بودند، از فلاسفه بودند. شما هیچ غم نداشته باشید که [از] یک پا یا یک دست یا چشم معلول هستید. شما امیدوارم که در این جامعه به واسطه قوّت روحی که دارید و به واسطه سلامت روح که دارید، در این جامعه سرفراز و سربلند باشید. من انشاء الله راجع به خواسته‌های شما به مقامات مسئول سفارش می‌کنم. امیدوارم خداوند شما را حفظ کند. و شما هم که در این نهضت شریک بودید و هستید و برادران ما هستید، خداوند همه شما را شفا بدهد؛ و روح شما که فوق جسم است و انسانیتِ‌تان به روح است، با سلامت و سعادت باشد.

والسلام علیکم (مرجع صحیفه امام خمینی جلد ۶ صفحه ۲۴۶ و ۲۴۷‌)

در خاتمه این بیانیه، انجمن ندای معلولین ایران خواستار عذرخواهی قاضی‌زاده هاشمی از تمام معلولین و جانبازان شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha