چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 80298
سلامت نیوز : اهدای خون یعنی کمک به هموطنان بیمار؛ اما آیا این عمل خیر، برای اهدا کننده نیز مفید است؟ نتایج تحقیقات پزشکی، فواید خون دادن را بر سلامت قلب تأیید می کند. طبق این مطالعات فرد اهدا کننده نسبت به افراد دیگر کمتر در معرض خطر حمله قلبی، دیابت و بیماری های دیگر قرار می گیرد. نتایج یک بررسی ویژه محققان آلمانی نیز نشان می دهد که اهدای خون، ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در افراد چاق کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ نتایج مطالعه دیگری در فنلاند نیز تأیید می کند، مردانی که خون اهدا می کنند ۸۸ درصد کمتر از دیگران دچار حمله قلبی می شوند. اما چگونه؟ با اهدای خون، خون رقیق تر و فشار آن کمتر می شود در نتیجه قلب راحت تر خون را پمپاژ می کند. اهدای یک واحد خون میزان آهن آن را کاهش می دهد. اگر چه آهن ماده معدنی لازم است و در اکسیژن رسانی خون نقش مهمی دارد اما بالا بودن میزان آن ممکن است باعث مسمومیت شود.

آهن زیاد می تواند مشکل جدی برای بدن به وجود آورد. میزان آهن خون مردان نسبت به زنان که هنوز یائسه نشده اند، بیشتر است. بنابراین در ۲۵ سالگی که میزان آهن و خطر حمله قلبی در مردان افزایش پیدا می کند، می توان با اهدای خون میزان آهن را کنترل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha