در حالی که تمام نگاه های حوزه سلامت به سمت وزیر بهداشت پیشنهادی رییس جمهور دکتر حسن روحانی است، وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد و مدیران وی همچنان دل مشغولی شان برکناری ها و انتصاباتی است که گویا تا آخرین ساعات حضورشان در وزارتخانه حق خودشان می دانند و می خواهند تا آخرین لحظه از آن نهایت استفاده را ببرند.

باز هم تغییرات سازمان غذا و دارو  در آخرین دقایق
سلامت نیوز: در حالی که تمام نگاه های حوزه سلامت به سمت وزیر بهداشت پیشنهادی رییس جمهور دکتر حسن روحانی است، وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد و مدیران وی همچنان دل مشغولی شان برکناری ها و انتصاباتی است که گویا تا آخرین ساعات حضورشان در وزارتخانه حق خودشان می دانند و می خواهند تا آخرین لحظه از آن نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش سلامت نیوز ، در حالی که دولت یازدهم مدتیست که به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است و تمام نگاه های حوزه سلامت به سمت وزیر بهداشت پیشنهادی رییس جمهور دکتر حسن روحانی است و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز درحال بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی از جمله وزیر پیشنهادی بهداشت، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی است، وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد و مدیران وی اما همچنان دل مشغولی اشان برکناری ها و انتصاباتی است که گویا تا آخرین ساعات حضورشان در وزارتخانه حق خودشان می دانند و می خواهند تا آخرین لحظه از آن نهایت استفاده را ببرند.

البته وقتی که دکتر طریقت منفرد، وزیر بهداشت فعلی این برکناری ها و انتصابات را حق و حقوق خود و مدیران خود می داند تعجبی ندارد که مدیران وی نیز با آرامش خاطر همچنان مشغول این کار باشند!

وی در مراسم افطاری که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار ترتیب داده بود در پاسخ به این سئوال که چرا این همه تغییر با آمدنش در وزارتخانه ایجاد کرده است و مدیران وی نیز از این رویه اش پیروی کرده و دست به تغییرات و انتصابات حتی تا چند ساعت مانده به مراسم تنفیذ دکتر حسن روحانی رییس جمهور جدیدمان، زده اند گفت:« معاونین و روابط عمومی وزارت بهداشت از اطرافیان وزیر هستند و اصول مدیریتی حکم می کند اگر کسی را به عنوان معاون یا مدیر منصوب کردید اختیارات را به خود وی می دهید لذا اگر معاونی بخواهد تغییراتی در سیستم دهد به اطلاع ما می رساند و  تغییراتی که در زیرمجموعه ها اتفاق می افتد حق معاونین است!!!»

آقای دکتر طریقت منفرد تغییرات و انتصابات را حق معاونین خود می داند اما آیا زمانی که این حق با حقوق مردم منافات داشته باشد بازهم حق آنها محسوب می شود؟ اگر به حق معاونین خود اهمیت می دهید حق مردمی که با مدیریت نامناسب ماه ها رنج کمبودهای دارویی را کشیدند چه می شود؟ تغییرات پی در پی در روزهای آخر چه حاصلی برای مردم خواهد داشت؟ آیا سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت سازمانی خصوصی است یا سازمانی است برای مردم و برای رسیدگی به مشکلات دارویی آنها؟

تصور همه بر این بود که برکناری شمس علی رضازاده، معاون دارویی سازمان غذا و دارو و انتصاب مهدی سلیمانجاهی به عنوان سرپرست معاونت دارویی سازمان غذاو دارو  آخرین تغییراتی خواهد بود که وزارتخانه به خود خواهد دید اما این تغییرات همچنان ادامه داشته و چهارشنبه گذشته 16 مرداد، طی حکمی از سوی دکترمهدی سلیمانجاهی، دکتر کاظمی از ریاست اداره مکمل های غذایی سازمان غذا و دارو کنار گذاشته شد و دکتر حمیدرضا اینانلو به عنوان سرپرست اداره کل دفتر نظارت و ارزیابی مکمل ها و غذاهای ویژه معاونت غذا در سازمان غذا و دارو منصوب شد. این در حالی است که پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز هیچ اشاره ای به این برکناری نکرده است.

دکتر طریقت منفرد احتمالا این برکناری را نیز حق معاون دارویی جدید خود می داند و نمی خواهد وی در این سمت از تغییر و تحولات در زیرمجموعه خود بی نصیب بماند.!

اما جای سئوال دارد که در مدت اندک باقی مانده چه اقدام مثبتی قرار است از سوی دکتر اینانلو به عنوان سرپرست جدید اداره کل دفتر نظارت و ارزیابی مکمل ها صورت گیرد؟ آیا وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی آن ملک شخصی است که تصمیمات اینچنینی قابل چشم پوشی باشد؟ به واقع رسالت و مسئولیت یک وزیر و معاونین آن چیست؟ آیا لازم نیست قانونی وضع شود تا مانع از تغییراتی شود که به طور حتم سودی برای عامه مردم ندارد و تنها منفعت عده ای در پشت آن نهفته است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha