سلامت نیوز: کانون هموفیلی ایران طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار اصلاح نطق نماینده ارومیه درباره "ابتلای افراد به هموفیلی از طریق خون های آلوده" از تریبون مجلس شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی كانون هموفیلی ایران، این موسسه طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا نموده است از تریبون مجلس نسبت به اشتباه سهوی نماینده محترم ارومیه جناب آقای قاضی پور در مقام مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت در نطق خود به تاریخ 22 اصلاحیه ای قرائت گردد.

قاضی پور در نطق خود گفته است: " افراد با خون های آلوده به ایدز و هموفیلی مبتلا شدند" این روابط عمومی در ادامه توضیحات خود گفته است:‌ اظهار ایشان این شائبه را  به وجود می آورد كه بیماری هموفیلی از طریق خون و آنهم خون آلوده به دیگران سرایت می نماید.

با توجه به پخش بیانات ایشان از رسانه ملی و پوشش وسیع رسانه ای آن و ذكر این موضوع كه از نظر این انجمن حامی بیماران منظور نماینده محترم روشن و در اصل حرف ایشان این بوده است كه در اثر اهمال در تامین فرآورده های خونی نزدیك به 200 نفر از بیماران هموفیلی و اعضای خانواده اشان به بیماری ایدز مبتلا شدند، كه پرونده آن در دستگاه قضایی در بسیاری از موارد رسیدگی شده و اندكی نیز در حال رسیدگی است. اما ابهام در بیان با توجه به پخش مستقیم در رسانه ملی به شدت در بین مردم و شائبه آفرین است.

لازم است مردم عزیز ما بدانند بیماری هموفیلی یك بیماری ارثی است و به كسی سرایت نمی كند. همسنگ نمودن آن با بیماری ایدز كه یك بیماری اكتسابی است و اعلام راه انتقال مشترك در سهو كلام، بی تردید در اذهان عمومی ایجاد شائبه و نتیجه ای جز انتقال اطلاعات نادرست و رنجش روحی بیماران هموفیلی و خانواده های آنان ندارد. امیدواریم از  تریبون مجلس این اشتباه اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha