سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کاشان با اشاره به تفاوت چند صد برابری دریافتی پزشکان نسبت به پرستاران گفت: به باور بنده اولین خواسته جامعه پرستاری از دولت جدید بالاخص وزیر بهداشت آینده رفع همین تبعیض ها در نظام سلامت باشد.

شکرالله صادقی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری رعایت عدالت در پرداخت ها را مهمترین خواسته پرستاران از وزیر آینده بهداشت دانست و گفت: نبود عدالت در پرداختی های پرسنل پرستاری و پزشکی بیش از هر چیز جامعه خدوم و زحمتکش پرستاری را در نظام سلامت آزرده کرده است بنابراین شاید بتوان اولین توقع پرستاران از دولت جدید و وزیر بهداشت آینده  را برقراری عدالت و رفع این تبعیض ها عنوان کرد.

وی افزود: البته وجود حد معقولی از تفاوتها قابل قبول است اما اینکه یک پزشک گاهی تا 200 برابر یک پرستار دریافتی داشته باشد دیگر نوعی بی عدالتی غیر قابل انکار است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کاشان، با تأکید بر لزوم اجرای کامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: اگر این قانون که سالها از تصویب آن نیز می گذرد به درستی اجرا شود و طی مراحل اجرایی شدن از سر و دم آن زده نشود شاید بتوان به رفع این بی عدالتی ها تا حدی امیدوار بود اما اگر این قانون در اجرا به شیر به یال و دم تبدیل شود، قطعاً نمی تواند این فاصله دریافتی را جبران کند.

وی افزود: متأسفانه مشکلی که هم اکنون دست و پاگیر شده است نگاه منفی مسئولان دانشگاهی به بهبود این وضعیت است. شاید در سطح کلان و در مراتب بالای اجرایی تا حدی نگرشها تعدیل و اصلاح شده باشد اما این نگاه هنوز به سطوح پایین تر نظیر معاونتهای درمانی و معاونتهای پشتیبانی دانشگاه ها تسری نیافته و همین امر موجب شده که تا امروز اقدام موثری در رفع این بی عدالتی ها صورت نگیرد.

صادقی ادامه داد: به نظر می رسد زمان آن رسیده در جلساتی که در سطوح بالای اجرایی برگزار می شود تدبیری اندیشیده شود تا نسبت به حق و حقوق پرستاران و قوانین مربوط به این حوزه روشنگری و شفاف سازی صورت گیرد تا سایرین نیز نسبت به این مسئله توجیه شوند زیرا اگر همگان با کمی تعمق به این مسئله نگاه کنند در خواهند یافت که بیش از پرستاران این مردم و نظام سلامت است که از این بی توجهی ها خسارت می بیند.

وی اضافه کرد: متأسفانه سالها در سیستم بهداشت و درمان حرمت و هویت حرفه ای پرستاران آن طور که باید و شاید محترم شمرده نمی شد اما با تغییر نگرشها و اصلاح دیدگاه ها که طی سالهای اخیر صورت گرفته این مشکل به صورت قابل ملاحظه ای کاهش یافته و امروز شأن پرستاران در جایگاه قابل قبولی قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کاشان، ادامه داد: بنده معتقدم با کمی تلاش و پیگیری جامعه پرستاری و مساعدت مسئولان سلامت به ویژه وزیر بهداشت جدید، قطعاً این بی عدالتی ها که در حق جامعه پرستاری روا داشته می شود نیز قابل حل است.

وی افزود: البته پرستاران نیز باید با بهبود ارتباطات خود با بیماران و مددجویان و ارتقای سطح علمی و مهارتی خود متناسب با دانش روز دنیا، در جهت اقتدار هر چه بیشتر این حرفه در نظام سلامت حرکت کنند تا ضمن جلب حمایت مردمی بتوانند اعتماد مسئولان در سطوح مختلف اجرایی را به دست آورده و به این ترتیب هر چه سریعتر و کامل تر به مطالبات خود برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha