چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 80312
سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری، خدمات درمانی ارائه شده در سیستم بهداشت و درمان کشور را شایسته شأن مردم ایران ندانست و گفت: هیچ گروهی از وضعیت درمان در کشور رضایت ندارد.

کورش نادری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نظام  پرستاری با اشاره به معضلات زیاد موجود در نظام بهداشت و درمان کشور گفت: متأسفانه هیچ گروهی اعم از مردم و کارکنان نظام سلامت از وضعیت درمان در کشور رضایت ندارند به طوری که خدماتی که در سیستم بهداشت و درمان به مردم ارائه می شود واقعاً شایسته شأن آنها و درحد مردم ایران اسلامی نیست.

وی ادامه داد: کارکنان مراکز بهداشت و درمان هر کدام به نحوی و شکلی از وضعیت خود شکایت دارند و جامعه پرستاری نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا سالهاست که پرستاران ما با مصوبات و قوانینی روبه رو هستند  که هیچ یک از آنها تا امروز آن طور که باید و شاید اجرایی نشده اند. این در حالی است که از عمر تصویب برخی از آنها نظیر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون ارتقای بهره وری سالهاست که گذشته است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری آبادان با اظهار امیدواری نسبت به اجرای کامل این قوانین بر زمین مانده در دولت جدید و وزیر بهداشت آینده گفت: امید است که این مصوبات دلگرم کننده در حوزه پرستاری که سالهاست پرستاران انتظار آن را می کشند در دولت جدید به سرانجام برسد تا پرستاران همراه مردم شاهد احساس عدالت اجتماعی در عرصه بهداشت و درمان کشور باشند.

وی افزود: اجرای مصوبات و مطالبات پرستاری شاید در ظاهر آرزوی پرستاران و در واقع یک خواسته صنفی باشد اما در نهایت این مردم هستند که با ارتقای سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی و بهبود وضعیت نظام سلامت منتفع خواهند شد.

نادری ادامه داد: البته جامعه پرستاری باید ضمن اینکه خواسته های صنفی خود را دنبال می کنند همزمان به یک خانه تکانی درونی نیز بپردازند به گونه ای که تلاش خود را برای ارتقای سطح کیفی خدمات مراقبتی و پرستاری در نظام سلامت بیش از پیش کنند.

وی افزود: این مهم حاصل نمی شود مگر اینکه از بای بسم الله، یعنی از همان بدو ورود دانشجوی پرستاری به دانشگاه ها این مسئله مورد توجه باشد به عبارتی باید سطح آموزشهای ما ارتقاء پیدا کنند و به سمت پرستاری تخصصی پیش برویم و این روال در عرصه خدمت رسانی نیز تداوم یابد و پرستاران همانند سابق در کنار مردم و برای مردم باشند تا جامعه نیز با آنها احساس قرابت و نزدیکی بیشتری کند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری خاطر نشان کرد: در واقع برای رسیدن به پرستاری پیشرفته تر و کامل تر باید یکسری تغییرات نظیر اصلاح نگرشها و اولویت ها از بیرون صورت گیرد و بخشی از تغییرات نیز از درون جامعه پرستاری شروع شود تا به تدریج شاهد رضایتمندی هرچه بیشتر مردم از نظام  بهداشت و درمان در کشور و بهبود وضعیت نظام سلامت باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha