سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای امسال هیچ موردی از ابتلا به بیماری وبا در هیچ جای کشور نداشته‌ایم اما هنوز برای طغیان این بیماری زود است و آماده باش و مراقبت‌های وزارت بهداشت برای کنترل این بیماری تا آذر ادامه دارد.

محمد مهدی گویا در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: از اول امسال تاکنون موردی از بیماری وبا در کشور نداشته‌ایم هر چند هنوز زود است که در مورد بروز این بیماری اظهار نظر کنیم تا پایان آبان احتمال صغیان این بیماری به خصوص در مناطق جنوبی کشور وجود دارد.

وی گفت: با وجود این مراقبتهای وزارت بهداشت برای پیشگیری و کنترل این بیماری آغاز شده و آماده باش برای مراقبت از این بیماری تا پایان آبان ادامه دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:‌ وبا بیماری اسهالی است که عامل آن باکتری است. از طریق آب و مواد غذایی آلوده به باکتری،‌ بیماری انتقال می‌یابد و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی و مصرف آب و غذای آلوده، ایجاد می‌شود.

گویا ادامه داد:‌ دوره نهفتگی بیماری وبا بین 12 ساعت تا 6 روز به طول می‌انجامد و طی این مدت، این بیماری در بیشتر افراد فاقد علایم است یا به صورت اسهال خفیف بروز می کند بنابراین امکان شیوع از طریق مسافران آلوده و بدون علامت زیاد است.

وی اظهار داشت: اسهال، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، عطش فراوان و بعضاً بدون دل درد از علائم بالینی این بیماری است و در کودکان،‌ بیماری ممکن است با تب، تشنج و عدم هوشیاری همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha