سلامت نیوز : محمدعلی حسینی ظهر امروز در حاشیه سفر به کرمان اظهار داشت: رویکرد اصلی پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارتقای قابلیت‌های فردی و تیمی شرکت کنندگان و تقویت روحیه رقابت سالم علمی در بین دانشجویان با استعداد کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: شرکت کنندگان در پنجمین المپیاد باید بدانند، المپیاد علمی فرصت مناسبی برای انجام رقابتی سالم و با نشاط در راستای ارتقای توانایی‌ها و ظهور استعدادهای نهفته آنها است.

حسینی بیان داشت: با توجه به هدایت‌های معاون آموزشی وزارت بهداشت، مسئولان برگزاری این المپیاد تمام تلاش خود را می‌کنند تا با ایجاد فضای علمی مناسب آرامش خاطر لازم را برای شرکت کنندگان فراهم و با ایجاد امنیت لازم، رقابتی سالم بر پایه توانایی‌های فردی و گروهی شرکت کنندگان فراهم کنند.

مسئول اداره المپیاد علمی و ستاد انتخاب دانشجویان نمونه کشوری وزارت بهداشت با بیان اینکه پنجمین المپیاد علمی از 16 تا 21 شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می‌شود به دانشجویان توصیه کرد: قابلیت‌های فردی و تیمی خود را در حیطه‌های استدلال بالینی، علوم پایه و مدیریت تقویت کنند.

حسینی عنوان کرد: دانشجویان برای ارتقای توان علمی خود و آمادگی هر چه بیشتر در این المپیاد می‌توانند به منابع موجود در سایت که به عنوان مرجع معرفی شده مراجعه و توان علمی خود را تقویت کنند.

وی برگزاری المپیادهای علمی را یکی از مشوق‌های اصلی برای دانشجویان علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این المپیادها محک زدن سطح دانش و تست‌زنی افراد نیست، بلکه پرداختن به توان استدلال و تحلیل مسائل مختلف بالینی، علوم پایه و مدیریت در حوزه آموزش پزشکی و علوم پزشکی است.

حسینی گفت: در این المپیاد علمی تأکید هر چه بیشتر بر توانایی‌های تصمیم‌گیری، استدلال و توان مدیریت و تشخیص و درمان دانشجویان علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: نفرات برتر در المپیاد علمی از پاداش‌های مادی و معنوی برخوردار بوده و در تلاش هستیم با رایزنی‌های معاون آموزشی وزارت بهداشت مقدمات عضویت نفرات اول در بنیاد ملی نخبگان را فراهم کنیم.

حسینی به بازدید از فعالیت‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای برگزاری هر چه بهتر پنجمین المپیاد اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی خوب و مناسبی برای برگزاری المپیاد پنجم صورت گرفته و فعالیت همکاران دانشگاه بسیار ارزشمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha