چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 80322
سلامت نیوز : رژیم غذایی می‌تواند واقعاً سخت باشد اما اگر شما چند تغییر کوچک را اجرا کنید می‌توانید به وزن سابق خود برسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ از زمان‌های گذشته تصور می‌شده است که رژیم غذایی در واقع برای سلامت شما بد است.

به همان دلیل شما لازم نبود تا با رژیم‌غذایی که به شما صدمه می‌زند و به شما کمک نمی‌کند؛ مقدار زیادی وزن خود را کم کنید.

هنگامی که شما تغذیه خود را به خوردن گروهی خاصی از موادغذایی مانند کربوهیدرات‌‌ها، اختصاص می‌دهید‌ یا هنگامی که کالری مصرفی روزانه خود را کم می‌کنید شما در واقع با کمبود در بدن خود مواجه می‌شوید.

این وضعیت می‌تواند به مشکلات سلامت رو به ضعف منتهی شود و این نوع رژیم‌غذایی می‌تواند به شما آسیب برساند.

اگر شما کالری‌های خود را برای مدت زمان طولانی کم کنید، به عنوان مثال زمانی که شما محدود کردن کالری‌های بدن را متوقف می‌کنید، شما آنها را با غذاهای ناسالمی که از آنها اجتناب کرده بودید، پر می‌کنید.

نیازی به گفتن نیست، وزن بدن حق بازگشت را دارد؛ بنابراین به جای رژیم غذایی سعی کنید برخی از این راهنمایی‌ها را برای یک سبک زندگی سالم و وزن سالم به کار برید.

ولع خوردن را دنبال کنید

اگر بدن شما ولع خوردن چیزی را دارد، شما احتمالاً با کمبود یک ماده مغذی خاص در بدن خود مواجه شده‌اید.

مهم است که بفهمیم که فقدان چه نوع مواد مغذی می‌تواند در بدن به ناسالمی شما منجر ‌‌شود.

اگر شما ولع مصرف غذاهای شور را دارید، شما احتمالاً دچار کم آبی شده‌اید چون نمک به ذخیره آب در بدن شما کمک می‌کند.

اگر شما ولع مصرف بستنی را داشته باشید، شما احتمالاً نیاز به کلسیم دارید، بنابراین شما می‌توانید از یک لیوان شیر به جای آن استفاده کنید.

بدن خود را از این موادغذایی محروم نکنید؛ فقط انتخاب‌های سالم که مطابقت دارند و شما باید به تفاوت و احساس بهتر توجه کنید.

به آرامی غذا بخورید

خوردن سریع غذا از عاداتی است که از زمان ورود به مدرسه آغاز می‌شود؛ هنگامی که ما فقط یک زمان کوتاه را برای غذا خوردن اختصاص می‌دهیم، این عادت در سراسر زندگی ما ادامه می‌یابد تا آنجاییکه ما برای خوردن یک وعده غذایی مناسب بیش از حد سرمان شلوغ می‌شود.

به جای اینکه با عجله غذای خود را بخورید آهسته‌تر بخورید.

اگر به خوردن غذا در حالت ایستاده عادت دارید هنگامی در حال انجام کاری هستید از نشستن خود مطمئن شوید و به غذای خود توجه کنید.

اگر شما این کار را انجام دادید، متوجه می‌شوید که احساس سیری می‌کنید و خودتان را برای پرخوری متوقف می‌کنید.

قبل از اینکه سیر شوید دست از غذا خوردن بکشید

بر خلاف آنچه که مادرتان به شما می‌گفت که شما در حال رشد هستید و باید تمام بشقاب خود را خالی کنید، شما لازم نیست که بشقاب تمیزی داشته باشید.

خیلی خوب است که زمانی که به یک رستوران می‌روید و شما کاملاً سیر شده‌اید از پرخوری جلوگیری کنید و سعی کنید که باقیمانده غذای خود را در داخل کیسه‌ای بگذارید و آن را به خانه خود ببرید.

دست کشیدن از غذا درست قبل از اینکه کاملاً سیر شوید می‌تواند به شما احساس سبک‌تری دهد و همچنین می‌تواند برای شما به اندازه‌ یک تن کالری در مدت زمان طولانی ذخیره کند.

سایزهای بزرگ سهم‌بندی

آمریکایی‌ها در قرار دادن بیش از حد غذا در بشقاب برای شروع به طور خاص بد هستند.

اکثر سهم‌بندی‌ها نباید بزرگتر از مشت شما باشد. اگر شما بتوانید از اندازه سهم خود با خبر باشید در آن صورت شما به ایجاد حس سیر شدن نیازمند هستید، شما حتی بدون دانستن آن کمتر می‌خورید.

انتخاب‌های سالم کنید

اضافه کردن غذاهای سالم مانند غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات به رژیم‌غذایی خود می‌تواند به شما کمک کند.

مطمئناً، یک تکه نان سفید و یک قطعه نان گندم کالری قیاس‌پذیری دارند، اما نان گندم به شما مواد مغذی بیشتری نسبت به نان سفید می‌دهد.

فیبر که در کل نان گندم یافت می‌شود به شما در سیر ماندن کمک می‌کند و دستگاه گوارش شما را حفظ و تنظیم می‌کند و درنتیجه باعث می‌شود به شما در لاغر شدن کمک کند.

هنگامی که شما با غذای کمتر احساس سیری و سبکتری کنید، بدیهی است که شما وزن خود را بدون تلاش کم می‌کنید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha