چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 80324
سلامت نیوز : ارتوپد و جراح شانه و دست گفت: دردهای شانه در دو گروه سنی جوانی و میانسالی-سالمندی تقسیم‌بندی می‌شود که تروما، ضایعات ورزشی، بلند کردن اجسام سنگین، دیابت، کم کاری تیروئید از عوامل ایجاد درد در ناحیه شانه هستند.

علی دیانت در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: دردهای شانه را می‌توان در دو گروه سنی جوانی و میانسالی - کهنسالی تقسیم‌بندی کرد.

ارتوپد و جراح شانه و دست گفت: در سنین جوانی درد شانه به علت تروما، ضایعات ورزشی، بلند کردن اجسام سنگین یا انجام بازی‌های پرتابی مانند دیسک، والیبال و بسکتبال به وجود می آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: دردهای شانه در این سنین به دلیل استفاده نادرست از شانه به وجود می‌آید و به التهاب تاندون‌ها و کپسول شانه منجر می‌شود که با استراحت، فیزیوتراپی و استفاده از داروهای ضد التهاب بهبود می‌یابد.

عضو انجمن جراحی دست ادامه داد: درد شانه به وجود آمده در ورزش‌هایی مثل بوکس و کشتی به دلیل پارگی تاندون‌های شانه است که درمان اینها فقط جراحی است.

عضو انجمن جراحی شانه افزود: تمام موارد ذکر شده در بالا دردهای شانه مختص به سنین جوانی بوده است اما در میانسالی شایع‌ترین درد شانه به دلیل شیوع رسوب کلسیم در تاندون‌های شانه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: درد در این روش، ناگهانی، شدید و شب هنگام شروع می‌شود که درمان آن به واسطه تزریق یک آمپول در محل رسوب است تا رسوب حل شود و بیمار بهبود یابد.

ارتوپد و جراح شانه و دست بیان داشت: دلیل این بیماری نامشخص است اما مشخصه این بیماری، درد حاد و محدودیت حرکتی است.

دیانت گفت: در سن کهنسالی، شانه درد به دلیل پارگی تاندون‌های شانه رخ می‌دهد و به علت فرسودگی تاندون‌های شانه به وجود می‌آید به طوری که فرد با کمترین حرکتی مانند برداشتن یا بلند کردن جسم سنگین دچار پارگی در این ناحیه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این بیماری نیز با درد و محدودیت حرکت همراه است که درمان آن فیزیوتراپی و استفاده از داروهای مسکن است.

ارتوپد و جراح دست در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه چه سالمندانی بیشتر در معرض این بیماری هستند، گفت: افراد دیابتی و کسانی که به کم‌کاری تیروئید مبتلا هستند در معرض این بیماری قرار دارند که در مواقع خیلی نادر، عمل جراحی به عنوان درمان کامل‌کننده این بیماری توصیه می شود.

دیانت، مشکل شانه یخ زده را در سالمندان و کسانی که تیروئید کم کار و دیابت دارند، شایع دانست و گفت: پروسه درمان این بیماری به مدت یک تا دو سال به واسطه فیزیوتراپی ومصرف مسکن طول می‌کشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: خشکی شانه، بی حرکتی و شانه دردناک از مشخصات شانه یخ زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha