سلامت نیوز : یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه و فشارخون توصیه کرد: افرادی که به هرعلتی دچار ورم کلیه، سندروم نفروتیک همچنین نارسایی مزمن کلیه هستند باید در مصرف آب احتیاط کنند.

دکتر ایرج نجفی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: افراد سالمی که دارای هیچ گونه بیماری کلیوی نیستند می‌توانند در طول روز به هر میزان که تمایل دارند آب بنوشند. همچنین بیماران مبتلا به سنگ کلیه یا عفونت کلیه پلی کیستیک باید روزانه بیش از سه لیتر یا در حدود 12 لیوان مایعات مصرف کنند.

وی منظور از مایعات را مجموع آب، چای، سوپ‌های رقیق و آبکی، شیر و آب میوه‌ها عنوان کرد و هشدار داد: افرادی که به هرعلتی دچار ورم کلیه یا نفریت همچنین نارسایی مزمن کلیه هستند باید در مصرف آب احتیاط کنند. این بیماران معمولا با توجه به حجم ادرار می‌توانند بطور روزانه معادل نیم لیتر مایعات استفاده کنند.

رییس بخش نفرولوژی بیمارستان شریعتی اظهار کرد: از آنجا که بیماران مبتلا به سندروم نفروتیک، گرفتار دفع پروتئین از کلیه هستند لذا باید مصرف آب، نمک و رژیم های پر پروتئین را محدود کنند چرا که نوشیدن آب به مقدار زیاد موجب رقیق شدن خون و کاهش سطح سدیم در آن شده و حتی ممکن است فرد در این شرایط دچار تشنج شود.

این فوق تخصص بیماری‌های کیه و فشارخون در پایان یادآور شد: در یک رژیم غذایی طبیعی، نوشیدن مایعات حدود 1.5 تا سه لیتر، معادل شش لیوان مایعات به افراد سالم توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha