پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 80369
سلامت نیوز: بیماری عجیب و نادر یك كودك شیرخواره هندی كه بدنش خود به خود و ناگهانی شعله‌ور می‌شود، باعث شگفتی متخصصان پزشكی شده است. این كودك كه سه ماه از تولدش می‌گذرد بر اثر شعله‌ور شدن بدنش، دچار 10درصد سوختگی شده برای چهارمین بار در بیمارستان بستری شده است و پزشكان بیست و چهار ساعته او را تحت نظر دارنـــد تا به محض شعله ور شدن بدنش، آتش را خاموش كنند.

بدن خارق‌العاده‌ این كودك به گونه‌ای است كه بدون هیچ گونه تماس با محیط خارجی خود به خود دچار سوختگی می‌شود و آتش می‌گیرد. سوختگی‌ها از ناحیه سر، شكم و پاها آغاز می‌شود كه به دنبال آن آتش از بدنش شعله‌ می‌كشد.این پدیده نادر شگفتی پزشكان هندی را نیز برانگیخته و هنوز علت قابل توجیهی برای این سوختگی‌ها كشف نشده است.

به عقیده پزشكان دفع گازهای ناشی از بدن نوزاد موجب سوختگی سطح پوست می‌شود و در دراز مدت كل بدن كودك از بین خواهد رفت. هنوز هیچ عاملی برای تولید این گازهای آتش‌زا مشخص نشده است. در واقع هنگامی كه گازها به سطح پوست می‌رسند به دلیل انبساط شدید شعله‌ور می‌شوند و می‌سوزند. مادر نوزاد كه زن 25 ساله‌ای از ساكنان روستایی در نزدیكی شهر چنایی هند است درخصوص بیماری نادر فرزندش می‌گوید: نخستین باری كه این اتفاق افتاد وحشت زده نوزادم را به بیمارستان بردم، در حالی كه دلیل آن را نمی‌دانستم و نوزادم هیچ گونه تماسی با محیط خارجی نداشت و در حال استراحت بود ناگهان بدنش شعله كشید. هم اكنون این كودك در بیمارستان و تحت مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد.
منبع:‌روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha