سلامت نیوز : مدیركل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور از توزیع بسته راهنمای سوءمصرف موادمخدر در نوجوانان در مراكز ترك اعتیاد كشور خبر داد. فرید براتی‌سده با اشاره به اینكه باید آمادگی مقابله با مصرف موادمخدر در میان كودكان خیابانی، نوجوانان، جوانان و دانشجویان را داشته باشیم، اظهار كرد: عمده مواد مصرفی نوجوانان، الكل و مواد محرك است و عمدتا سن این افراد زیر 18 سال است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ وی افزود: بسته راهنمای سوءمصرف موادمخدر در میان زنان نیز به زودی در مراكز ترك اعتیاد كشور توزیع می‌شود و باید خاطرنشان كرد كه در میان زنان همه نوع موادمخدر مصرفی یافت می‌شود، اما گرایش اصلی آنها به سمت مواد محرك است.

مدیركل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در مورد نحوه استفاده از بسته‌های راهنمای سوءمصرف موادمخدر در مراكز ترك اعتیاد، گفت: درمانگران، پزشكان، مددكاران و روانشناسانی كه در حوزه اعتیاد فعال هستند می‌توانند از این بسته‌ها برای مقابله با مصرف موادمخدر استفاده كنند.

براتی‌سده در ادامه به علائم و نشانه‌های مصرف موادمخدر در نوجوانان اشاره كرد و گفت: افراد پس از مصرف كوكائین، آمفتامین‌ها، استروئید‌های آنابولیك، فن‌سیكلیدین‌ها، اسكتازی، كتامین و ال‌اس‌دی دچار فشار خون بالا می‌شوند و پس از مصرف مواد افیونی و باربیتورات‌ها دچار كاهش فشار خون می‌شوند.

وی افزود: پس از داروهای وریدی، افراد دچار نشانه‌های پوستی و آبسه‌ها و پس از مصرف استروئید‌های آنابوبیك و مواد افیونی به ترتیب دچار آكنه و خارش می‌شوند.

مدیركل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین به اثرات مصرف حشیش، ماری‌جوآنا، كوكائین، آمفتامین، فتامین، ال ‌اس‌دی و مواد افیونی اشاره كرد و گفت: پس از مصرف حشیش افراد دچار احتقان مختاط چشم، پس از مصرف ال ‌ا‌س‌دی دچار ریزش اشك و پس از مصرف كوكائین و استنشاق چسب، دچار تحریك بینی و آزار مخاطی می‌شوند.براتی‌سده افزود: پس از مصرف حشیش و مواد افیونی، نوجوانان دچار یبوست و افزایش اشتها می‌شوند كه از جمله اختلالات گوارشی است.به گفته وی، پس از مصرف كوكائین و فن‌سیكلیدین، نوجوانان دچار تشنج می‌شوند.

مدیركل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین به اثرات روانی مصرف موادمخدر در نوجوانان اشاره و اظهار كرد: كاهش میل جنسی، كلام مبهم، خواب‌آلودگی، توهمات، بی‌قراری، پارانویا و خشم از جمله اثرات روانی مصرف موادمخدر در نوجوانان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha