سلامت نیوز : محمدرضا مسجدی شب گذشته در مراسم دهمین همایش پیوند اعضا در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: انجام یک عمل پیوند به حضور تیم‌های متخصص در 22 رشته نیازمند است. در کنار آن گروه حامیان هستند که شامل دولت، مجلس، خیرین، صدا و سیما و کمیته امداد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: هر نفر در شرایط عادی می‌تواند به 16 نفر اعضای خود را اهدا کند.

مسجدی با اشاره به اینکه در مسئله تأمین سلامت انسان‌ها دخانیات نقش اساسی دارد، گفت: هیچ چیز در مجموعه خطرهای سلامت به اندازه سیگار و قلیان ضرر نمی‌رساند.

مدیرعامل جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایرانیان گفت: در حال حاضر مصرف قلیان در کشور مانند سیل بنیان‌کن مطرح است و وظیفه همه ما است که نسبت به این موضوع اقدامی مؤثر انجام دهیم، مسئولیت شرعی و ملی در قبال مصرف دخانیات داریم تا مردم مخصوصا جوانان در مقابل مصرف مقاومت کنند.

مسجدی گفت: اگر فرهنگ پیوند در حال رشد است فرهنگ مبارزه با دخانیات نیز باید رشد کند. امیدواریم برنامه مقابله با استعمال دخانیات اجرایی شود، در 10 سال اخیر تحول بزرگی در راهنمایی و رانندگی اتفاق افتاده که باید همین الگو را در دخانیات اجرا کنیم.

مسجدی ادامه داد: هنرمندان وظیفه دارند قدم به جلو بگذارند، در مورد دخانیات صحبت کنند چرا که جوانان آنها را الگوی خود قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فارس، در این مراسم رضا کیانیان به نمایندگی از جامعه هنرمندان به روی صحنه آمد و تندیس کمک به اهدای عضو را دریافت کرد.

وی خطاب به خانواده‌هایی که در انتظار اهدای عضو هستند، گفت: آدم باید خیلی خسیس باشد که مرگ مغزی شده باشد اما اعضای خود را اهدا نکند.

وی گفت: خود را شایسته این تندیس نمی‌دانم چون عضوی از بدن خود را اهدا نکرده‌ام. این تندیس باید به خانواده اهداکنندگان داده شود.

کیانیان گفت: این تندیس را پیشاپیش می‌گیرم برای اعضایی که در آینده خود و خانواده‌ام اهدا می‌کنیم.

وی گفت: خودم که به دردی نخوردم امیدوارم اعضایم در آینده به درد بخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha